onsdag 3 december 2014

FORSKADE

Dag 337
I går kväll. Vaimo skulle jobba natt. Jag passade på att gå och lägga mig. Plockade bort kuddberget och sängöverkastet halv nie. Läste ett halvt kapitel av Nesbos nyaste. Sen gick rullgradinen ner. 
Onsdag. Vaknade halv sex. Helt utvilad. Najs! Det var länge sen. Tog gula till jobbet. Vände lite papper. Höll ett par lektioner. Hjälpte till med förberedelserna inför skolans självständighetsfest. Avslutade dagen med ett rektorsmöte i kommungården. Missade fyrans gula. Men fick lifta hem med Maria S. Thänks!
Hemma. Packade genast träningsväskan. Tog Treken till Fitness. Drog på mig A-sexorna. Värmde upp en kilometer på mattan. Skruvade sen upp farten rejält, 4 min/km. Jobbigt! Jobbigt! I tjugo-fyra minuter. En kilometer längre än förra veckan. Najs! Joggade ner. Avslutade passet med att töja lite. Bastade. Och pedade hem igen.
Möttes av en tom lägenhet. Vaimo på julfest. Rörde ihop lite käk. Blodplättar, spenatsoppa, ägg och bej-kånn. Riktigt gott, faktiskt. De senaste dagarna har jag försökt luska ut vad man bör käka vid järnbrist. Blodplättar hör definitivt till det bästa man kan stoppa i sig. Men jag har också fått flera fina  tips av mina bloggläsare. Tusen tack! Kollade upp tipsen på nätet. 
Ferronol - ett svensktillverkat flytande järntillskott som effektivt stärker kroppen och ökar energinivån. Ett högt järninnehåll gör Ferronol till ett av marknadens mest kraftfulla järntillskott. 
Kreuterblutsaft - ett flytande vegetabiliskt järntillskott som innehåller järn och vitaminer som lätt tas upp av kroppen och är skonsam mot magen. 
Chlorella - en sötvattensalg. Den innehåller mest klorofyll av alla växter i världen. Den har existerat på jorden i miljarder år och är bland de första växter som fanns. Chlorella är en av de nyttigaste födoämnen som finns och är idealisk föda för människan. 
Hmmm? Ferronol och Kreuterblusaft är väl ungefär samma sak? Chlorella har jag aldrig tidigare hört talas om. Men det verkar vara en riktigt spännande produkt. Typ Chiafrön. Vår Chlorella kommer från Japan där man konsumerar mer Chlorella än någon annanstans i världen. Japanerna är också världens friskaste folk. Hmmm? Jag får göra som jag brukar, röjk å fundeer. 

Saldo: 8,0 km

Totalt: 3 866,0 km

Mål: + 159,0 km

Kanon: Intervallpasset

Kalkon: Näsan rinner igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar