torsdag 11 december 2014

HOP-HAB CUP III

Dag 345
Tjugo dagar kvar av årets utmaning. Steg upp viideltä. Kollade temperaturen. Plusgrader. Najs! Käkade. Tog gula till jobbet. Där jag höll ett par lektioner. Och städade arkivet. Korvsoppa till skollunch. Nami! Efter jobbet. Traskade iväg till tvåans gula. Gösta S stannade. Erbjöd mig skjuts till startplatsen på sin fyrhjuling. Thanx! Najs. Har aldrig suttit på en sån tidigare. Klev upp på bönpallen. Håll i dig, ropade Gösta! Vilket sannerligen behövdes. På två sekunder var jag framme. 
Ensam hemma. Hittade ett Christmas-kaard från Amirika. Najs! Från vaimos faster i San José. Thank You. So very myttji! Laddade för kvällens deltävling i HOP-HAB Cup. Tog en tupplur. Packade sen träningsväskan. Lånade vaimos svarta till Brahes bastu. Värmde upp ett par kilometer. Regnigt och blåsigt. Men. Viktigast av allt. Isfria cykelvägar. 
Startade aderton-tretton-tretti. Efter storlöparna Grels W och Bjarne H. Samtidigt som Fredrik H. Och med Isac B och Bo L i hasorna. Första kilometern på fyra-tjugo-två. Andra på fyra-aderton. Trean på fyra-tolv. Sida vid sida med Fredrik. Strax före hotell Pool kom Isac ikapp. Shitt, shitt! Höll ett betydligt högre tempo. Fredrik hakade på. Jag fick ge mig. Shitt! Fyran på fyra-fjorton. Vände tillbaka till bastun vid Schaumans östra port. Farten sjönk ordentligt. Nu pendlade den mellan fyra-tjugo-fem och fyra-tjugo-nie. Pulsen på 160. På Vestersundgatan kom Bo ikapp. Och förbi. Shitt! Försökte spurta lite på slutet. Fick sluttiden 42:26. Nästan minuten sämre än mitt PB från november. Snittade 4:24.
Efter loppet. Duschade på typ två minuter. Fortsatte till Hem och Skolas aktivitetskväll i skolan. Med skinkbingo och lotterier. Var på plats puoli kahdeksalta. Massor av barn och föräldrar i skolan. Presenterade mig för två nyanlända familjer från Syrien. Jättetrevlig och skön stämning. Drack en kaffe. Träffade föräldrar. Köpte hem en kaka till kvällskaffet. Rattade sen hemåt i decembermörkret.

Saldo: 11,0 km

Totalt: 3 952,0 km

Mål: + 157,0 km

Kanon: Att jag hann både springa och delta i aktivitetskvällen.

Kalkon: Sprang betydligt sämre än senast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar