lördag 13 december 2014

STRUL

Dag 347
I går kväll. Mitt i fredagsmyset. Lade mig på soffan. Sov i två timmar. Vaknade halv nie. Skyndade mig till lähikauppan. Handlade Pantteri och en Karl F. Med hasselnötter. Tietysti. Gjorde också en sväng till Tempellunden. Avslutade kvällen framför dumburken. Ärtiga Jill Johnsson sjöng duett med Plura, Blue Eyes Crying in the Rain. Det blev kvällens höjdare. Kröp i säng vid midnatt. Men före det startade jag en uppdatering åt min gamla padda.
I morse. Luciamorgon. Steg upp kuudelta. Två timmar före Nokian. Käkade en gröttallrik. Och ett par smörgare. Kollade hur uppdateringen hade lyckats. WTF? Paddan vägrade vakna! Inget hände. Försökte med omstart. Om och om och om igen. Mikään ei auttanut. Bad om hjälp på ansiktsboken. Björn K tipsade. Anslut paddan till I-Tunes på datorn. Läs instruktionerna på Apple Support. Thanx Björn! Det skall jag göra.
Halv nie. Drog på mig Adizerorna. Stoppade ett gravljus och en tändare i fickan. En halv grad på plus. Mulet. Men isfritt. Kutade till Tempellunden. Tände ljuset på Pappas grav. Fortsatte hem med tändaren. Och sen direkt tillbaks till Galgbacken. Bo L redan på plats. Fredrik H, Christer N och Topper dök upp lite senare. Larsmovägen Maxi. Lätta ben. Kul! Tog en omväg via Hotell Vega. Fick ihop sjutton. Snittade fem-fyrtio.
Hemma. Fixade käk. Spagetti och murusås. Käkade en rejäl portion. Kollade på längdskidor från Davos. Damerna först ut. Therese Johaug utklassade den övriga världseliten. Göta Petter vad bra hon är! Tog sen den halvdöda paddan under armen. Rattade svarta till jobbet. Kånektade den halvdöda med jobbdatorn. Väntade typ tie minuter. Paddan kravlade sig upp ur dödsriket. Återuppstod. Allt fanns dessutom kvar. Jiiii-haaa! Tack ska du ha Björn K! Rattade hem igen. Passade på att ta med mig laddaren till Garminen. Som Päronskallen glömt i rektorsexpeditionen. Fortsatte dagen med längdskidor från Davos. Herrarnas femton. Spännande. Martin Jonsrud Sundby etta. Igen. En annan fenomenal åkare! Fortsatte dagen med PL-fotboll. Leicester versus Manchester C.
Senare i kväll blir det kyrkobesök. De vackraste julsångerna och stadens Lucia. I Pedersöre kyrka. Skulle nog mycket hellre stannat hemma. Och kollat Kanonjärerna. På Emirates. Mot skatorna. Men ibland måste också Päronskallen ta på sig tofflorna. Även om det suger. Thats lajf. Såheså. 

Saldo: 17,0 km

Totalt: 3 979,0 km

Mål: + 162,0 km

Kanon: Björn K

Kalkon: Att jag missar Arsenals hemmamatch. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar