torsdag 23 oktober 2014

JOBBIGT PÅ JOBBET

Dag 296
Onsdag. Kollade på dumburken. Halvåttahosmej och halvvägs till himlen. Noterade halvtidsresultatet i CL, Anderlecht-Arsenal 0-0. Kröp sen i säng. Tillsammans med en värkande stortå. Och en fjällande panna.
Torsdag. Inget morgonpass. Noterade att Gunners uddamålsvunnit mot belgarna. Najs! Peedade till gula startplatsen. Svinkallt! Träffade Dallas. Kul att se honom! Länge sen jag åkte med gula. Köpte ett nytt regionkort. Nitti juuro. För en månads fritt resande mellan Oravainen och skinnstaden. Halvsov på etupenkkin. En tuff dag på jobbet väntade. Kommunala inbesparingskrav. Kanslijobbade som besatt. Räknade. Och räknade. Lapskojs till skollunch. Tog fyrans gula hem. Pustade ut i bussvärmen. Tur att alla dagar inte är lika jobbiga!
Hemma. Beställde en cd med foton från loppet. Käkade lite. Slängde mig på treans säng. Sov en timme. Steg upp. Näsan droppade. Voj skåånis! Har inte varit förkyld på hela hösten. Antagligen shortsen och strandtofflorna på Vanda flygfält? Drog på mig träningskläderna. Trippla byxor. Frös ändå. Brrrr. Joggade iväg till Henry M:s kämppä. Vidare till Pursisalmi. Där Christer N och Bo L joinade. Kutade en mil med grabbarna. Pratfart. Christer berättade att han, Grels V och Bjarne H beställt en femdagars resa till Paris. Just då Paris Marathon springs, typ tolfte april nästa år. Hmmm? Funderar själv på mitt nästa lopp. Paris skulle vara kul. Eller varför inte London? Barcelona? Eller något lopp på hösten? Nåjaaa. Det klarnar nog snart.
Hemma igen. Slet av mig kläderna. Längtade efter en varm suihku. Vrålhungrig. Morsan ringde. Ville ha skjuts till HVC. Förde dit henne. Och återvände sen hem till dagens andra gröttallrik. Den varma duschen struntade jag i.
I dag jordfästes min gode vän Harry Niemi. Henry berättade att det blev en fin begravning. Jan-Gustav B predikade. Och Henry hade sjungit Jag har hört om en stad. I morgon skall jag besöka graven på Jakobstads kyrkogård. Vila i frid Harry! 

Saldo: 10,0 km

Totalt: 3 371,0 km

Mål: + 115,0 km

Kanon: Kvällspasset

Kalkon: Näsdroppet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar