tisdag 28 oktober 2014

SHORTSVÄDER

Dag 301
I går kväll. Chattade länge med tvåan i Tukholma. Kul! Skulle gärna också byta några ord med ettan i Sydostasien. Men antar att han och Styrman Karlsson nog klarar sig, naa-lejss. Avslutade kvällen med kockarnas kamp. Ställde Nokian på tidig väckning. Och somnade kymmeneltä. Dödstrött efter en jobbig dag.
Tisdag. Tisdagsinvägning. Prick sjutti. Tja. Kollade vädret. Plusgrader och mulet. Chansade med shorts och lang-ärma pajto. Perfekt. Lätt duggregn. Kutade pappas runda. I typ fem-tretti-fart. Besvärades av lite träningsvärk från Bellas cirkelträning. Men betydligt mindre än jag befarat. Najs! Käkade. Tog gula till jobbet. Ännu en intensiv arbetsdag väntade. Jobbade som besatt hela dagen. Fick sista pusselbiten till slut på plats. Strax efter tre. Stängde dörren till rektorsexpeditionen. Och vandrade med lätta steg till gula. 
Hemma. Käkade en smörgare. Vilade en halv timme på soffan. Lyssnade till vår sportiga statsminister. Som pratade vackert om den nordiska modellen. Gillade vad jag hörde. Hmm? Drog sen på mig shortsen på nytt. Plus tolv grader. Som på messomarn. Typ. Träffade Henry M och Calle V utanför Henrys kämppä. Grabbarna garvade åt min utstyrsel. WTF? Det är ju lika varmt som i somras! Nästan i alla fall. Kutade en mil tillsammans med grabbarna. Calle berättade om sin resa till italienska stövel-klacken. Mötte Ari L. Grattade honom till nya PB:et. 
Hemma igen. Vaimo överraskade med middag. Äpple, rödlök och en god biff. Toppade rätten med ett paket Ingmans. Raap! Kollade TV4-vädret. Rekordvärmebölja i Svärje. Smultron i Småland. Typ femton grader i Stockholm. Hur najs som helst. Kanske jag rentav slipper Icebugsen i vinter?
Läste sen lite kommentarer på gårdagens gurk-burks-inlägg. Evert N påpekade att gurkburken är en handbollsgrej. Jo, Evert. Jag vet. Har släktingar i Halmstad. Rurik S, Kristina S, Jan J och Rose-Maj M gav mig praktiska tips för nästa burk. Gracias! Nisse B föreslog att jag skulle äta mera gröt. Tack Nisse, men det blir nog svårt. Uffe S undrade vem som blir bloggens kvarts-miljonte läsare? Göta Petter, känner mig både ödmjuk. Och rörd, naalejss. Tack alla som hittat hit. Och tack för alla trevliga kommentarer!

Saldo: 15,0 km

Totalt: 3 432,0 km

Mål: + 121,0 km

Kanon: Middagen och shortsvädret.

Kalkon: Stressigt på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar