lördag 18 oktober 2014

PÄRONSKALLEN PÅ PLAYAN

Dag 291
I går kväll. Kollade på Idol. Via TV4Play. Supernajs! Tållade sen in mig i lakanet. Och somnade som en stock. Tronco på spanska. Typ.
Sábado. Vaknade halv sju. Kutade en lätt femma längs playan. Märkte att en ny het dag väntade. Avslutade med några fartökningar. Mest för att kontrollera att benen hängde med. Naa-lejss. Käkade min sista gröjtpåsa. Shitt! Vad tusan skall jag hitta på i morgon? Loppet startar 9:00. Aamupalan på hotellet öppnar kvart över sju. Och det är typ en mil till Palma. Nåjaaa. Det blir att röjk å fundeer i solstolen.
Vaimo och jag hyrde cyklarna för ännu en dag. Peedade sen längs hela beachen. Och stannade på den playa-plätt som såg bäst ut. Hyrde ett par solstolar. Och en palm åt vaimo. Kanonväder. Bästa tänkbara. Typ. Varmt i vattnet dessutom. Sex timmar stekte vi oss. Varvat med typ tusen dopp. Röjkte och fundeerade på loppet. Tackade nej åt typ en miljard afrikanska glasögonförsäljare. Sannn-glaaaasis söör? Päronskallen funderade lite på att anlita en thailändsk massös? Men ändrade sig han mötte den huldas rynkade ögonbryn. Käkade i stället hamppare, kaffe och en chokladkakbit. Typ alldeles för stor. Skulle ha stakat (räckt, på rejn svensk) till personalkaffet. Kostade just ingenting. Tillbaks till Roc Linda, hotellet. Via vår spanska lähikauppa. Agua Con Gas och Nivea After Sun hamnade i korgen. Tillbaka på hotellet. Kollade resultaten från Veikkausliiga och Premier League. Jaro hade vunnit. Najs. En tyst minut för vännen Harry. Skulle gärna ha deltagit i den. Arsenal hade bara kryssat. Inte så najs. Tog ett sista dopp i poolen. Och vandrade sen ner till middagen. Ännu en perfekt dag! 
I morgon är det äntligen dags för årets lopp. Efter typ tusen nortti. Har jag spikat följande upplägg. Nokian på halv sex. På med springas-kläädre. Käkar en banan. Och lite yoghurt. Sen trampar jag iväg mot Palma. Dricker kaffe och äter en smörgare på vägen. Borde vara framme typ halv åtta. Typ senast. Själva loppet är ett stort frågetecken? Jag har tränat bra. Eventuellt inte tillräckligt med långpass? Knappast smart att steka sig dagen innan? Skyller på päronskallens ego. Men. Lovar att göra mitt bästa. Bära eller brista. SHMG! Sen gäller det att orka peeda tillbaks till hotellet efteråt också. Tavalla tai toisella.
Muchos Gracias för alla lycka-till-hälsningar jag fått på ansiktsboken och IRL.Ingen nämnd och ingen glömd. Buenas Noches Amigos y Senoritas. Gonatt frassar och brudar! Typ.

Saldo: 5,0 km

Totalt: 3 299,0 km

Mål: + 98,0 km

Kanon: Vädret eller vattentemperaturen?

Kalkon: Mitt nya bank-kort gillas inte av senoritorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar