tisdag 14 oktober 2014

RESFEBER

Dag 287
I går kväll. Efter Liga Jaros styrelsemöte. Halvsov en stund TV-soffan. Ena ögat på Kockarnas kamp. Men tankarna i Medelhavet. Kröp i säng lagom till Kymmenen Uutiset. 
Tisdag. Sista invägningen före loppet. Sjuttio-komma-fyra. Shitt! Antagligen bullagrisarnas fel? I kombination med en massa sittande. Tror att jag satt typ tusen timmar i går. Hur tusan skall jag lyckas bränna bort 1,4 kg fläsk till söndag? Nåå-jaa. Får väl käka mindre. Naa-lejss. Ut på banan halv fem. Lyckades väcka vaimo. Som bara skakade på huvudet åt päronskallens stolligheter. Springa mitt i natten! Småkyligt där ute. Typ ett par på plus. Duggregn. Brydde mig inte om tiden. Utan joggade i sakta mak min normala femma. Käkade en gröttallrik. Och tog vita till jobbet.
Arbetsplatsutredning på förmiddagen. Välkomnade en delegation från Työplus och arbetsgivaren. Höll sen ett par lektioner. Och avslutade arbetsdagen med ett par elevvårdsmöten. Rattade sen vita tillbaks till stan. Köpte en ny träningsväska från Sportia Mattsson. Asics, tietysti. Ganska liten. Men torde nog rymma det jag behöver på resan. Fortsatte till Trädgårdsgatan. För att säga hej-tå åt morsan.
Hemma. Slängde träningskläderna i pesukone. Käkade köttsoppa. Och kollade de senaste väderleksutsikterna. Hmmmm? Behöver nog ingen stickatröjo. Typ 23-27 grader varje dag. Omkring tjugo vid starten på söndags-morgonen. Nästan vindstilla. Perfekt. Lite senare på kvällen pedade jag till Tempellunden. Tände ett ljus. Hej-tå papp! Ses om en vecka! Hemma. Packade lilla väskan. Kinvara femmorna, shorts, springas-pajto, strumpor, kalsipper, hammasharja, burana och fyra gelpåsar. Rymdes lätt.
I morgon tänker jag skippa löpningen. Kokonaan. Det gjorde jag senast den 26 juli. Kvar-före-åtta skall jag vara hos min hovmassör, Sune E. Och femton-tjugo avgår IC54 från Pännäinen. He-byri-vaa-näär-no. Naa-lejss.

Saldo: 5,0 km

Totalt: 3 278,0 km

Mål: + 121,0 km

Kanon: Väderleksutsikterna, men det kan ju ändra.

Kalkon: Tisdagsinvägningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar