måndag 6 oktober 2014

TILLBAKA PÅ JOBBET

Dag 279
I går kväll. Jaro förlorade. I Myllykoski. Inget Parlament. Ingen Solsida. Shitt! Dålig avslutning på en annars fin dag. Kröp i säng nie. Precis som gambälfolttji. Vaimo suckade.
Måndag. Vaknade kvart före tre. Drillade. Försökte somna om. Nope. Ei onnistunut. Steg upp. Drog på mig shortsen. Ut på banan i oktobermörkret. Kallt. Typ nollgradigt. Kutade min normala morgonrunda. Stjärnklart i Tempellunden. Hittade Orion. En reslig kille med bälte och svärd. Den bilden lärde jag mig av morsan. Long, tajm-ö-gou. Kutade vidare. Mötte lyckligtvist ingen arg tant. Snittade fem-fyrtio. Typ. Käkade. Och tog vita, upp-piffade, till jobbet. Där jag möttes av två orättade provhögar. Och massor av ogjorda tjänstemannabeslut. Köttbullar till skollunch. Avslutade dagen med ekonomiskolning i kommunalheimi. Kommundirektör Gun K föreläste. Betonade bl a vikten av att de anställda sköter sin personliga hälsa. Och hålls friska. Lyfte sen fram päronskallen som ett lysande föredöme. Päronskallen pöste av stolthet. Rodnade klädsamt mycket. 
Efter jobbet. Bytte till svarta. Besökte Jakobstads besiktningkontor. För att luska ut besiktningstiden. Hmmm, du har knappt två veckor på dig, upplyste besiktningstjejen. Okej. Fortsatte till AutoCenter. Bad Anders S kolla en misstänkt mörk baklykta. Nope. Det ska vara så där. Men du har vatten i lampglaset. Det kan medföra kortslutning. Okej. Det skall jag väl lyckas fixa. Naa-lejss. Tankade och tvättade. Tog sen itu med vattnet. Lyckades få loss baklyktan. Men kom aldrig underfund med hur jag skulle komma åt vattnet? Skitsamma. Det hålls väl där. Naa-lejss. Bara jag klarar besiktningen. Fortsatte till Fitness med rosa västarna. Vasilij lovade skicka dem vidare till Nyykaabi. Med Mikael E, blårävarnas keeper.  Hem sen. 
Hemma. Käkade dagens andra gröttallrik. Två ägg. Och kaffi. Kollade på lite bilder från Rosa Loppet. Najs! Nästa söndag (12.10) fortsätter FIT FOR FUN. Ulrika L-S och Ann-Louise H skall föreläsa om  kost och motion. Och för kidsen blir det cirkus-gymnastik. Kollade också Runners Worlds sida. Hittade en poster jag gillade skarpt. Med ett citat av Haruki Murakami. I'll be happy if running and I can grow old together. Kunde själv inte sagt det bättre.

Saldo: 5,0 km

Totalt: 3 216,0 km

Mål: + 147,0 km

Kanon: Citatet av Murakami.

Kalkon: Kd:s lovord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar