söndag 26 oktober 2014

STYRKETRÄNADE

Dag 299
Lördagkväll. Ställde om klockorna. En timme bakåt. Pinade mig i TV-soffan. Ända till tie. Sen var jag tvungen att ge mig. Måste bara få sova. Länge! 
Söndag. Sov som en stock. Tolv timmar. Typ. Steg upp kymmeneltä. Så länge har jag inte sovit sen ungdomsåren. Oerhört najs! Men. Vrålhungrig. Käkade därefter. Hjälpte vaimo tvätta ett fönster i vardagsrummet. Packade träningsväskan. Pedade till Fitness. Till avslutningen av Fit For Fun, gymmets kampanj mot bröstcancer. Gjorde först en sväng till tekniktävlingarna i Tellus. Insöp atmosfären. Ivriga tränare. Nervösa tävlanden. Träffade tre teknik-deltagare från Bosund skola. Najs! Tillbaks till Fitness. Deltog i Bella M:s cirkelträning. Fruktansvärt jobbigt! Svettades floder. Burpees, grodhopp, knäböj, jumping jacks och en massa övningar jag glömt namnet på. Voj, göta petter. Mina magmuskler är nog i mycket sämre skick än jag trott. Avslutade cirkelträningen med att töja lite. Tackade Bella. Och klev upp på löpmattan. Kutade en dryg mil. Inga problem. Bastade sen länge. Fortsatte till lähikauppan efter en mjölkliter. Vidare till Tempelunden. Träffade pappas lillasyster Linnea där. Gav henne en kram. Och snackade lite. Från Tempellunden pedade jag vidare till morsans. Skönt med plusgraderna där ute. Stannade en stund. Morsan bjöd på Marabou.
Hemma igen. Käkade dagens andra gröttallrik. Två ägg och ett par knackkorvar. Sammanfattade vecka 43. Sextio-tre-komma-tre. Helt okej. Med tanke på loppet förra söndagen. Letade sen länge efter resultaten från dagens Åland Maraton. Nope. WTF? Hittade inte. Gissar ändå att Ari L putsat sitt PB. Kunnolla.
Söndagskvällen fortsatte med PL. Ettans United versus treans Chelsea. Antar att grabbarna också följer matchen. Trean från Vasa. Och ettan från någon skyttegrav i Vietnam. Typ.

Saldo: 11,0 km

Totalt: 3 404,5 km

Mål: + 115,5 km

Kanon: Tovtimmars-natten

Kalkon: Mina magmuskler

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar