tisdag 11 november 2014

GANSKA BEGÅVAT

Dag 315
I går kväll. Päronskallen i idrottsgården. Premiärövade inför söndagens modevisning. Kämpade med stegen. Tillsammans med Henkka V och qvinnorna från JKG. Försökte gå i takt till musiken. Räknade tyst. Ett-två-tre-fyr. Sväng höger. Snurr vänster. Eller var det tvärtom? Ett-två-tre-fyr. Voj huh-huh. Varför måste Lena alltid välja så svåra låtar? Varför inte "Vi gå över daggstänkta berg"? Typ. Tänk på att röra dig ledigt. Se glad ut. Lyssna till musiken. Ett-två-tre-fyr. Slappna av Ingo! Lena L instruerade. Vi tar det en gång till. Och en gång till. För säkerhets skull. Päronskallen yrade runt. Typ. Som en nackad höna. Göta Petter va svårt det kan va. Att gaa.
Tisdag. Tisdagsinvägning i ottan. Sjutti-komma-fyra. Maggis kladdkakas fel? Fortfarande shortsväder. Najs, men regnigt. Kutade Pappas runda. Pigga ben. I fem-minuters-fart. Käkade. Och tog vita till gula startplatsen. Redo för en ny työpäivä.
Efter jobbet. Stuvade in vinterdäcken på vitas takapenkki. Rattade till Euromaster. Fick genast hjälp med däcksbytet. Tretti-fem juuro. Det var det värt. Fortsatte till Jarokontoret. Och därifrån vidare till Rådmansgärdet. Drog in Pappas släpkärra i ladan. Sen var jag klar. Nu kan vintern komma. När som helst. Helst aldrig. Hemma. Käkade en jogurtti. Drog på mig träningskläderna. Joggade iväg till Henry M:s kämppä. Henry och Calle V väntade utanför. Vi fortsatte ut mot Schaumans östra port. Calle gasade på i de små motluten. Annars var det pratfart hela vägen. Jag fortsatte till lähikauppan efter Bergwalls  Viiden-viljan-palat. Brukar rosta bitarna till kvällskaffi. Mmmmm. Fick en godispåse av tjejen i kassan. Vilken sör-prajs! Thanks! Hemma igen. Käkade ägg och bejkånnn. Studerade HOP-HAB Cupens startlista. Thanx to my skitdåliga testlopp får jag starta tre minuter före Bjarne H och Kjell K. Najs! Men tänk om de kommer ikapp! Hemska tanke. Loggade kvällspasset på jogg-punkt-se. Gjorde en intressant iakttagelse. Under första halvåret har jag loggat trettio-sju vilodagar. Alltså typ 1-2 vilodagar i veckan. Ganska begåvat. Men. Från första juli fram till idag har jag bara haft två! Den ena direkt efter Jakob halvan. Och den andra då vi flög till Mallorca. Mindes artikeln jag läste i går. I Runners World. Om besattheten hos vissa löpare. Hmmm? Tja! Lite galen är jag nog. Men bara, na-liiti. Och värre galenskaper kan man drabbas av. Eventuellt?
Hursomhaver. Jag har nu bara fyrtio-tre kilometer kvar till 3 650, alltså den sträcka jag sprang ifjol.  På lördag eller söndag passerar jag den milstolpen. Antagligen?

Saldo: 15,0 km

Totalt: 3 607,0 km

Mål: + 142,0 km

Kanon: Isfria cykelvägar och shortsväder.

Kalkon: På torsdag utlovas minusgrader igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar