lördag 22 november 2014

TIPSADE JULGUBBEN

Dag 326
I går kväll. Fredagsmys med vaimo och trean. Idol och Helenius hörna. Kollade väderleksutsikterna till lördagen. Hmmm? Antagligen Icebugsföre? Och kröp i säng elva. 
Saturday. Steg upp puoli seitsemältä. Käkade en smörgare. Slappade. Ut på banan. Icebugs på fötterna. Mötte Henry M och Calle W vid Galgbacken. Calle i splitternya Icebugs Aurora. Off längs Larsmovägen Maxi. Pratfart. Fredrik A joinade. Kul! Följde Henry ända hem. Spurtade sista kilometern. Fick ihop en-och-en-halv mil. Käkade gröt och bejkånn. Och funderade på nästa drag. Hamnade i soffan. Framför TV4:as morgonsändning. Programledaren Jesper B deltog i världens största mil-lopp, Tunnelloppet i Tukholma. Fyrtio-två-tusen-fem-hundra deltagare! Imponerande. Skulle gärna själv ha deltagit. Vaimo berättade att tvåan var på väg till Osaka, Japans tredje största stad.
På eftermiddagen. Rattade vita till Sportia Mattsson. Provade ett par Icebugs Aurora. Kändes jätte-sköna på fötterna. Inte alls så styva som mina Pytho. Och dessutom lättare. Hmm? Tror jag lägger upp dem på min julklappslista. Tjeenare Tomten! Kan du slänga ner ett par Icebugs Aurora i din säck? Storlek US 8. Om jag varit snäll? Njaa-eee. Inte alltid. Men tillräckligt, tycker jag nog. Rattade vidare till gröna butiken. Hittade nyaste numret av Runners World. Och lite lördagsgodis. Fortsatte till mamma på Trädgårdsgatan. Syrran på besök. Morotskaka och kaffe. Hängde upp julgardiner. Tillsammans med tro, hopp och kärlek.
På kvällen. Letade fram kostym, kravatt och svart-skooa. Träffade Stig N, Tapani S och Niklas S utanför Stadshotellet. Stegade in med dem till JBK:s sjuttio-års mottagning. Gratulerade jubilaren. Bjöds på kaffe och tårta. Snackade lite med HOP-HAB:s ordförande Leif K. Och med drottarna Monica G och Hans B. Sen hem till lördagsmyset.
Hemma. Letade fram RW. Läste en intervju med Anders Gärderud. Killen som har ett OS-guld i prisskåpet. Från Montreal sjuttiosex, 3000 meter hinder. Tillsammans med otaliga svenska mästerskap. I intervjun berättade Gärderud berättade att han ibland förvånats av dagens landslagslöpare. "De kommer hit till tränings-hallen på Bosön. Joggar lite, stretchar lite och så byter de skor och så springer de lite och så byter de skor. Jag menar, va f_n, ut och spring bara! Det är ju så enkelt!" Hmm? Antagligen har han lite rätt? Och. Jag imponerades över hans målmedvetenhet. Och stenhårda disciplin. Två träningspass om dagen. Typ två-hundra-fyrtio-fem kilometer i veckan. I tio år!
I morgon siktar jag på att genomföra ett långpass, typ minst tjugo. Men först ska jag hålla tummarna för Kanonjärerna. Som tar emot Ettans United hemma på Emirates. 

Saldo: 15,0 km

Totalt: 3 725,0 km

Mål: + 139,0 km

Kanon: Icebugs Aurora

Kalkon: -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar