lördag 8 november 2014

KAHDESTAAN

Dag 312
Fredagskväll. Vaimo delade Pantteripåsen med mig. Najs! Framför Hauskat kotivideot och Idol. Föreslog att jag skulle använda bröllopsfotot som Movember-bevis. Tja, den rabatten var det i alla inget fel på. Päronskallen somnade förstås på soffan. Mitt i fredagsmyset. Missade både Ludvig och Mollie. 
Lördag. Steg upp seitsemältä. Typ tre minusgrader. Käkade två skinkskivor. Icebugs på fötterna. Sammanstrålade med Henry M vid Galgbacken. Off längs Larsmo Maxi. Pratfart och segt. Men trevligt. Precis som vanligt. Fick ihop dagens dryga mil. 
Hemma. Gröt, bejkånn, smörgare och Löfbergs Lila. Fortsatte med vaimo till gröna butiken. Keplers Stalker, mjölk, ett gravljus och Fazers blå. Järn-tabletter från app-teett-chi. För att få upp mitt Hb. På besiktningen puulade vitrocken fram 13,7 g/dl. Borde för kara-folttji ligga mellan 13,8 och 18. Typ. Det beror på att du äter för ensidigt, påstod vaimo. Antagligen har hon helt rätt? Från gröna rattade vi vidare till Trädgårdsgatan. Fick en farsdagspresent av morsan. Tre näsdukar och ett kaffepaket. Nästa anhalt blev Tempellunden. Tände ett ljus på Pappas grav.
Hemma. Käkade brojler. Drack ett-meddas-kaffi. Lade mig på soffan. Framför Liverpool-Chelsea. Ingen höjdarmatch. Men trean var säkert nöjd med bortasegern. Såg sen på Nyheterna. Precis ett år sen tyfonen Haiyan drog in över Filippinerna. Tänkte på Ettan och Styrman Karlsson som nu är där. Mitt under den värsta tyfonperioden. Nååjaa. Hittade ett foto av krapparna. På en moppe. Mitt i natten. Mitt i Manila. Tja! Att oroa sig hjälper knappast. Kontaktade också tvåan i Tukholma. Bara för att höra hur han hade det. Och påminna om att det i morgon är Fars dag.
Fortsatte leta mitt nästa maraton-lopp. Gärna något i vår. Hittade flera tänkbara. Paris, London eller Barcelona överst på önskelistan. Christer N, Bjarne H och Grels V är redan anmälda till Paris. Startplats i London brukar det vara svårt att få. Barcelona skulle vara kul! Och. Benny S skall till Rotterdam. Malta, Sevilla, Tokyo eller Tel Aviv arrangeras på sportlovet? Hmmm? Todella vaikeata. Måste nog köpa mera tupakka. Röjk å fundeer. Ännu, na-liiti. Resten av lördagskvällen satt vaimo och jag i varsin soffa. Kahdestaan. Precis som gambäl-folttji. Delade på en Fazers blå, med hasselnötter. I morgon är det Fars dag. Den skall jag fira med ett långpass. Hoppas slippa Icebugsen. Men det gör jag nog knappast.

Saldo: 11,0 km

Totalt: 3 558,0 km

Mål: + 126,0 km

Kanon: Moppefotot

Kalkon: Beslutsångesten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar