tisdag 4 november 2014

HOP-HAB CUP I

Dag 308
I går kväll. Efter Fitnesspasset. Kollade på Halvåttahosmej. Och Svärjes Mästerkock. Kröp i säng kymmeneltä. Typ.
Tisdag. Kravlade mig ur dubbelsängen tie över fyra. Inte så värst pigg. Skulle gärna snarkat ett par timmar till. Vähintään. Fortfarande shortsväder. Najs! Men mörkt. Hade glömt pannlampan. Shitt!  Pappas runda. Via Tempellunden. Hyfsat pigga ben. Käkade. Tog vita till gula startplatsen. Glömde tisdagsinvägningen. Shitt!
Arbetarskyddsinspektion på jobbet. Andra besöket. Fick hyväksytty. Najs! Tog tvåans gula hem. Käkade ett par smörgare. Löfbergs lila. Vilade lite före eftermiddagspasset, HOP-HAB Cupens testlopp. Som jag missat. Försökte hjälpa vaimo komma igång med sin Samsung. Ei onnistunut. Hittade en filmsnutt från loppet på Mallis. Med Bertel E på upploppet. Ringde Kurt K. Bad honom skicka foton från chillandet efter målgången. Ringde sen Henry M. Kommer du och tar tid åt mig ikväll? Henry bara skrattade. Skojar du? I det här pissvädret! Du springer väl i shorts?
Tog vita till Brahes bastu. Snöslask och blåsigt. Varför just idag? Struntade i uppvärmningen. Skruvade i stället upp vitas prupp-värmare på max. Stack ut Garminen genom sidofönstret. För att leta satelliter. Klev motvilligt ur vitas värme. Platserna-färdiga-gå. Öppnade med 4:49 i motvinden. Halt. Halkade typ ett halvt steg bakåt för varje steg. Shitt, shitt. Borde ha letat fram Icebugsen. Höll ungefär samma tempo fram till vändningen vid östra porten. Tjugo-tre-tjugo-sex. Voj raatis, va roko. Fortsätter jag med samma fart landar jag på fyrti-sju. Typ. Nästan fem minuter sämre än mitt PB på sträckan, 42:12. Krapparna tror säkert att jag kuupat. Fick vinden i ryggen på hemvägen. Som jag kutade typ en minut snabbare. Men sluttiden var jag inte nöjd med, 46:00. Långtifrån. Snittade 4:49. Bedrövligt! Skamligt, rentav.
Tog vita hem. Käkade dagens andra gröttallrik. Meddelade HOP-HAB Teams ordförande Leif K min sluttid på testloppet. Skyllde på pissvädret. Vilket iofs stämde, åtminstone na-liiti.

Saldo: 14,6 km

Totalt: 3 523,1 km

Mål: + 135,1 km

Kanon: Att jag genomförde testloppet.

Kalkon: Testloppet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar