onsdag 12 november 2014

ZURICH MARATÓ DE BARCELONA

Dag 316
I går kväll. Kollade på Halvåttahosmej. Och Hollywoodfruarna. Avsnittet där Maria M besökte Jeppis. Skymtade min kusin Leif J utanför Stadshotellet. Och en massa andra kända ansikten från restaurangen. I nästa veckas avsnitt lär Maria besöka ActivExpo-mässan i Tellus. Minns att hon kom instyltande bakom scenen. Just då Päronskallen svidade om till mässans modevisning. Tror ändå inte att den episoden finns med. Men skall nog kolla nästa avsnitt ändå. Varmuuden vuoksi.
Onsdag. Hade tänkt skippa morgonpasset. Men ångrade mig. Typiskt! Kutade Pappas runda. I lätt duggregn. Trötta ben. Masade mig fram i pratfart. Beslöt skippa eftermiddagspasset. Käkade. Tog Treken till gula startplatsen. Redo för en ny arbetsdag. Som avslutades med ett rektorsmöte. Hoppade på fyrans gula vid gamla lanthandeln. Hann bara med en kort tupplur.
Hemma. Överraskades av vaimo. Som fixat middag. Päronskallen glodde på innehållet i stekpannan. Vad tusan är det där? Shang-haj, upplyste kocken. Och haloumi. Päronskallen petade försiktigt bland  konstigheterna. Hmmmm? Tja! Inte så illa. Riktigt gott. Faktiskt. Och lassade fler bambuskott på tallriken. Vad sa du det hette nu igen?
Röjkte och funderade efter middagen. Paris eller Barcelona? Kollade Benny S:s blogg. Som sprungit i Barcelona. En liten bit. Typ fem eller sex kilometer. Avbröt på grund av skada. Men. Bennys syrra Josefine fullföljde. Och persade, 3:10:39. Otroligt imponerande! Vaimo fick päättää. Paris eller Barcelona? Hmmm? Jag har vinterledigt i mars. Så då får det väl bli Barcelona då, suckade hon. Jag loggade genast in på arrangörens hemsida. Fyllde i en massa kontaktuppgifter. Uppskattade min sluttid till 3:30-3:45. Och betalade. Dryga sexti-lappen. Skamligt billigt, tyckte Päronskallen. Men han förstår ju sig nada på pengar. Skitsamma. Nu är jag med i Zurich Marató de Barcelona, 15 mars. Samma dag som Caesar mördades. Najs! Alltså inte mordet.
Sen ringde svärfar. Ville ha hjälp med att installera en ny dumburk. Av Päronskallen! Som genast tog svarta till Sandsund. Kämpade länge med antennkabeln. No Signal. Suck! Hane eller hona? Hmm? Mikä reikä? Fattade nada. Lyckades till slut. Men via gamla digiboxen. Så hade svärfar inte tänkt. Men så blir det då man har en Päronskalle till vävypoika.
I morgon kväll skall jag delta i HOP-HAB Cupens andra deltävling. Hoppas på isfria cykelvägar. Men he siir naa-lejss rokot ut. Tyvärr!

Saldo: 5,0 km

Totalt: 3 612,0 km

Mål: + 136,0 km

Kanon: Anmälan fixad.

Kalkon: Minusgrader utlovas till i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar