onsdag 26 november 2014

NATTRUNDAN

Dag 330
I går kväll. Plockade fram skämskudden. Och följde med Hollywoodfruarna på TV3. Kan inte hjälpa att jag fascinerades av damerna. Och deras galna funderingar. Göta Petter, vilka stolpskott! Kröp i säng kymmeneltä. Ställde Nokian på morgonspring.
I morse. Päronskallen väcktes av ett pling. Yrvaken. WTF? Gissade att plinget kom från vaimos Galaxy? Antagligen ett meddelande från Ettan eller Tvåan? Kollade min fyrtio-fem euros Nokia. Tre-femton. Morgon-spring-tajm! Klev upp. På med Adizerorna. Ingen ÖT i postluckan? Hmmmm? Inväntade satelliterna på gårdsplanen. Plötsligt lystes Päronskallen upp i novembermörkret. Göta Petter! Jag har ju klivit upp en timme för tidigt! Voj arma dagar. Då jag inte försover jag mig. Så stiger jag upp för tidigt. Nååjaa. Jag får ta det extra piano med morgonkaffet i stället. Kutade Pappas runda. Mötte ett par billyktor utanför församlingshemmet. Vem sjutton kan ha ärende hit? Mitt i natten. Såg att killen bakom ratten kollade mig extra noga. Antagligen minst lika surprised. Päronskallen skymtade sen en logga på bilen, Bevex Security. Ahaa! Spurtade lite på slutet.
Käkade i lugn och ro. Morgonposten anlände. Tog gula till jobbet. Gäspade stort på etupenkkin. Voj huh, huh. En lång arbetsdag väntade. Och jag var redan trött. På jobbet. Var tvungen att ta en tupplur i hälsovårdarens väntrum. Typ femton minuter. Höll fyra lektioner. Kanslijobbade. Käkade lax till skollunchen. Jättegod! Efter jobbet. Liftade med Nina E till skinnstadens Stadshus. Fortbildning. Starkare skolspråk, bättre lärare. Inget nytt under solen. Bla-bla-bla-bla. Tre timmar på byxbaken. Svårt att hållas vaken. Gäsp. Träffade Glenn S alias Vin-Glenn från Purmo skola. Och Björn K, en ny trevlig bekantskap. Snackade löpning med honom i pausen. Och kände mig genast lite piggare. Liftade sen hem med grabbarna.
Hemma kuudelta. Mörkt och tyst i lägenheten. Vaimo kvällsjobbade. Käkade en tallrik jogurttia. Och kröp sen ner i treans säng. Vaknade lagom till halvåttahosmej. Pigg som en mört. Taas.

Saldo: 5,0 km

Totalt: 3 768,0 km

Mål: + 138,0 km

Kanon: Kvällstuppluren

Kalkon: Morgonpasset, 3:30

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar