måndag 21 juli 2014

FULL BELÄGGNING

Dag 202
Årets Late Jakob presenterades i går kväll. Liga-Jaros VD Niklas Storbacka. Ett utmärkt val. Mitt i prick! Grattis Esse! Noterade också att två Jarolag vunnit i Kokkola Cup. Najs! Grattis P12 och P13! Söndagen den 20 juli blev en kanon-fin Jarodag! Avslutade dagen med att logga mina kilometrar. Nittio-sju kilometer under veckan. Helt okej. Tjugo-fem dagar utan vila. Inga problem.
Måndag. Vaknade åtta. Rattade vita, inte så rostiga till Pörhös. Byte av broms-skivor (?) och broms-klossar (?). Kutade sen hem via Tempellunden. Jättevarmt redan. Men benen kändes okej. Konstigt?Spurtade lite på slutet. Kontaktade tvåan. Jo, jag kommer till Vasa redan i kväll. Najs! Glöm inte Falukorven! Nee-nee pappa.
Efter morgongröten peedade jag till Jarokansliet. Late-Jakob bjöd på prinsesstårta. Tog en kopia av ettans pass. Fortsatte till Navitek. Köpte ett nytt pulsband. Mitt gamla har inte funkat på flera veckor. Behöver bandet senast på fredag under Jakob halvan. Enligt väderleksutsikterna blir det ett jobbig lopp. Typ. Tjugosex grader. Soligt. Nååå-jaa. Tjugo-tretton var det också varmt. Och då persade jag ju. Avslutade förmiddagspasset med att låna pappas bil. Med ääär-kondition.
På eftermiddagen. Städade lägenheten med vaimo. Vilade. Na liiti. Drog på mig Kinvarorna. Och kutade på nytt till Pörhös. Stekhett. Ökenfeelis. Men löpningen funkade riktigt bra ändå. Najs! Betalade och rattade hem. Vasa flygfält next. Via My Sports. Kollade utan-ärmar-utbudet. Inget vidare! Synd! Tvåan anlände med SAS. Något försenad. Kram, kram. Fick Styrde Peugoeten mot Jeppis. Prisade ääär-konditionen. Käkade på hem-vägen. Vid Cindy's Diner i Nyykaabi. Vaimo maksade. Najs! Goda burgare. Tyckte jag. Och miljoner flugor. Typ.
Hemma. Äntligen full beläggning vid Marstranden Bed & Brekfast! Päronskallen fick sin Falukorv. Den där kan du väl ändå inte äta? Den har ju legat i tjugo-sex grader. I typ en hel dag, utbrast den hulda. Självklart. Stekt korv är ju morjens, kontrade päronskallen. Den hulda suckade.
I morgon har jag tänkt påbörja uppladdningen inför fredagens lopp. Planerar att skippa kvällspasset, tisdag-torsdag. Hoppas det räcker, naa-lejss?

Saldo: 14,0 km

Totalt: 2 252,0 km

Mål: + 30,0 km

Kanon: Ääär-konditionen

Kalkon: För varmt för min smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar