fredag 4 juli 2014

VM-FESTEN FORTSÄTTER

Dag 185
Ensam hemma i går kväll. Försökte hitta något bra på dumburken. Nehepp. Vaimo jobbade natt. Kröp i säng. Tillsammans med Dan Brown. Läste jättelänge. Om professor Langdons äventyr i jakten på Dantes Inferno. Spännande värre. Lärorikt och intressant! Borde absolut boka en resa till Florens och/eller Venedig. Kanske kombinera resan med något maratonlopp? 
Fourth of July. USA:s självständighetsdag. Sov länge. Antagligen för att jag vaknat mitt i natten. Och läst ännu ett par kapitel ur Inferno? Soligt och varmt ute. Kutade pappas runda. Bra fart under benen. Ljuset på pappas grav brann fortfarande. Träffade Elias på nytt. Hans lillasyster. Och mamma. Pratade en stund med dem. Trevligt avbrott! Hemma. Käkade som en häst. Städade kuvösen. Fortsatte till stan. Besökte Jarokansliet. Funderade lite kring söndagens derby, Jaro vs VPS. Flera Jarospelare är avstängda. Och Helmke skadad. Shitt! Fortsatte till Fazers Musik. Kollade keyboard-utbudet. Min mamma vill ha något att spela på. Fortsatte hem. Fixade käk. Lasagnette. Skitenkelt. Fick ett SMS av Carl-Anton M. Larsmo Maxi på eftermiddagen? Passar utmärkt. Ses klockan tre vid Fitness.
Larsmovägen Maxi. Peedade till Fitness. Förde in en väska med ombyteskläder. Och träffade C-A som avtalat. Toppenväder. Kutade rundan i hyfsat tempo. Typ 5:10 min/km. C-A berättade att han skall springa Lidingöloppet i höst. Jag gav honom några goda råd på vägen. Bastade länge efteråt. Fortsatte hem. Loggade dagens saldo. I morse passerade jag halva sträckan (2 007,5 km). Och nu ligger jag bara sexton kilometer efter schemat. I tävlingen "Jorden runt på 80 dagar" har 17 löpare fullföljt. Jag ligger på trettionde plats bland de 2 107 deltagarna. Fyrtioåtta kilometer kvar till målet.
I kväll fortsätter VM-festen. Najs! Två kvartsfinaler på agendan. Les Bleus vs Tyskland. Och Brasilien vs Colombia. Jag hejar på fransmännen och colombianerna. Såheså.

Saldo: 16,0 km

Totalt: 2 019,0 km

Mål: - 16,0 km

Kanon: Att värmen återvände.

Kalkon: Helmkes skada bekymrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar