tisdag 15 juli 2014

KUTADE I ÖSREGN

Dag 196
Avslutade måndagen tillsammans med Martin och Gunvald. Äntligen en Beck jag inte sett typ tusen gånger! Kröp i säng. Olidligt varmt sovrummet. Försökte räkna får. Nope. Steg upp. Käkade ett par smörgare. Sköljde ner dem med Nesbøs Kackerlackor. Somnade strax före fyra. 
I morse. Tisdagsinvägning. Fruktade ett rejält dipp. Nattmackorna! Tårtorna och pajen jag vräkte i mig på släktträffen! Ja-happ. Precis som väntat. Nästan två kilo tyngre än förra tisdagen. Shitt! Men har nog bara mig själv att skylla. Såheså. Vaimo ville följa med på Pappas runda. På Tunturin. Ok. Men klä på dig först! För vi far mesama. Den hulda hoppade i trosorna. Och hängde med på morgonpasset. Tror att hon lajkade rutten. Gissar att jag får sällskap i morgon bitti också.
Päronskallen fortsatte dagen med att tanka farsans bil. Och storhandla med vaimo. Träffade svärmor och svärfar i kassakön. Tävlade som vanligt mot den unga kassörskan. Plockade mjölklitrarna och filburkarna från rullbandet. Med blixtens hastighet. Ready. Solklar etta. Visade segertecknet. Gambälfolttji glodde på vävypoika. Kassabruden log. Den hulda suckade. Så där gör han alltid! 
Vilade efter triumfen. Noterade att mörka moln var på ingång. Najs! Inväntade regnet. Och drog på mig Kinvarorna. Och skärma-mysso från Stockholm Maraton 2011. Samtidigt som vår Herre öppnade kranen. Gillar att springa i regn. Bara det annars är någorlunda varmt i luften. Vilket det var. Typ tjugo. Kutade Larsmovägen Maxi. Höll hyfsat bra fart. Bra pass! Roligt pass!
Hemma. Käkade dagens andra gröttallrik. Loggade dagens saldo, drygt sexton. Äntligen börjar jag ligga ordentligt på plus igen. Bra att ha lite till godo. För Jakob halvan. För Mallorca Marathon senare i höst.  Fortsatte sen till Jarokansliet. Styrelsemöte med Liga-Jaro. Peedade hem. Vår Herre vattnade fortfarande.

Saldo: 16,5 km

Totalt: 2 170,5 km

Mål: + 14,5 km

Kanon: Att kuta i ösregn.

Kalkon: Tisdagsinvägningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar