lördag 19 juli 2014

STAY TUNED

Dag 199
I går kväll. Gjorde inte så mycket efter den sena kvällslänken med Jonas H. Bloggade, läste lite om Harry H och kröp i säng vid midnatt.
Fredag. Vaknade åtta. Ettan och hans kompisar Jan-Mikael J och Jessica M hade just kommit hem från karaoken vid Hogan's Music bar. Aktade mig noga för att väcka ungdomarna. Smög ut på banan. Kutade pappas runda. Fixade först frukost åt gambälfolttji. Käkade i kuvösen. Morgonsolen värmde ryggen. Underbart! Fortsatte med den andra dukningen ett par timmar senare. Ungdomarna gillade. Miki och Jessica berättade om en resa de skall göra. Med Transsibiriska järnvägen. Från Moskva till Beijing. Sex dagar. Och därifrån vidare till flera städer i Japan. Spännande! Voj Göta Petter! Då jag var ung lyckades jag med en veckas charter till Rhodos. Siinä kaikki. Nååå-jaa. Inget att gråta över nu. Och järnvägen finns ju kvar! Efteråt satte jag mig på Treken och kartlade en helt ny runda. I oktober har jag nämligen lovat hjälpa till med arrangemangen kring ett välgörenhetslopp. Utgick från Pappas runda. Men lämnade bort Tempellunden. Lyckades på första försöket få ihop prick fem kilometer. Najs! Det blev dessutom en riktigt bra runda. Såheså.
På eftermiddagen tog jag itu med pep-brevet jag lovat skriva till deltagarna i "En halv mil om dagen." Brevet blev längre än jag tänkt mig. Hoppas de orkar läsa det ändå! Men måste nog ännu fila lite på texten. Fortsatte till Fitness. Drog på mig A-sexorna. Kutade till järnvägsbron nära gamla roskis. Sprang tie backintervaller uppför den branta sidan, 250 meter. En minuts jobb per intervall, 4:00 min/ km. Gick ner. Skitjobbigt! Antagligen för att jag inte sprungit backintervaller sen september i fjol? Slarvigt Ingo! Återvände till stans bästa gym. Träffade Nelia E, Milla J och Johanna L. Diskuterade upplägget för välgörenhetsloppet. Skall samarbeta med VD:n för "Hotell Gyllene Snorren" Mimmi Ö. Och Bella M, vår sportiga granne. Det kommer säkert att bli ett fint lopp. För ett gott ändamål. Stay tuned!
Hemma. Vaimo bjöd på Pasta Bolognese. Trean kom hem från Power Park. Där han och girl-frienden firat att de kilat stadigt i fyra år. Grattis Joanna och Johannes! 

Saldo: 12,5 km

Totalt: 2 213,5 km

Mål: + 24,5 km

Kanon: Backintervallerna

Kalkon: Att jag slarvat med backintervallandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar