torsdag 17 juli 2014

SKRUVADE

Dag 198
Avslutade tisdagskvällen med en riktig klassiker, Oceans's Twelve. Från tjugo-hundra-fyra. Imponerades av rollbesättningen. Mest av Catherine Z-J. Armadis grannan kvinno! Såheså.
Onsdag. Steg upp strax före sju. Fortfarande hyfsat varmt. Kutade pappas runda. Käkade gröt i kuvösen. Och fortsatte timellandet från i går. Fixade nya krokar till Tro, Hopp & Kärlek. Och till den övriga julbelysningen. Vaimo dirigerade. Lite längre till vänster, längre till höger, lägre ner, högre upp. Medan jag svettades på stegen. Fortsatte sen med att skruva upp en hylla åt ljudanläggningen. Kämpade hårt för att få alla skruvarna på plats. Lyckades till slut få fast hyllan. Naaa-lejss. Pustade ut. Vred upp volymen på ljudanläggningen. Diggade gamla Queen-låtar. Lite senare på fm. Peedade med vaimo till stan. Bjöd henne på lunch vid AE. Träffade Jeanette H-M. Trevligt! Vidare till gröna butiken. Letade efter hushållsredskap. I stället för de som päronskallen pärkkat. Hittade en ny kökskniv. Och en sockerskål. Som kostade skjortan. Nu återstår bara skärbrädan och de rostfria slevarna.
På eftermiddagen. Min kusin Gerd N-J och hennes man Calle J kom på besök. Med ungdomarna Miki och Jessica i baksätet. Bjöd dem på middag vid OL. Vaimo och jag valde samma rätt. Fick in varsin tallrik med typ en miljon makaroner. Tillsammans med några heltorra och kalla broilerskivor. Göta Petter! Den gegga-mojjan kunde jag själv ha svarvat ihop. Med förbundna ögon. Lätt! Nååå-jaa. Kocken hade kanske inte sin bästa-pasta-dag? Och. De övriga verkade i alla fall nöjda med sina beställningar. Efteråt. Kaffebjudning på Marstranden. Spelade KAJ:s nya låt. Den om Pensälbon. Våra svensk-norska gäster gillade skarpt. 
Senare på kvällen. Träffade Jonas H vid Galgbacken. Samtidigt som barfotakillen tassade in i TV-rutan. Kanonväder. Varmt. Men inte för varmt. Vindstilla. Jonas ville se min pappas grav. Så vi började där. Sen skruvade vi upp farten rejält längs omfartsvägen. Typ 4:30 min/km. Jonas trodde att jag som bestämde tempot? Jag trodde det var Jonas?  Nååå-jaa. Det kvittade ju. Men. Mig passade det perfekt med ett rejält tempopass inför Jakob halvan. Tusen tack Jonas! Återvände till lägenheten. Samtidigt som barfotakillen tassade hem till sig.

Saldo: 16,0 km

Totalt: 2 201,0 km

Mål: + 23,0 km

Kanon: Kvällspasset med Jonas H.

Kalkon: Pastamiddagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar