tisdag 8 juli 2014

I KAPP

Dag 189
Avslutade måndagskvällen med tillsammans med Martin Beck och Gunvald Larsson. Kröp i säng strax efter midnatt. 
Tisdag. Lika med tisdagsinvägning. Klev upp på vågen utan större förväntningar. Sextio-nio-komma-åtta! Trodde inte mina ögon. Klev av. Och upp igen. Sextio-nio-komma-åtta! Jess. Äntligen. Mitt bästa resultat. På typ fyrtio år! Bara åttahundra gram kvar till målet. Jiiiihaa! Vilken bra start på dagen! På med springaspajto. Kutade pappas runda. Rekordsnabbt. Förstås. Käkade en filkopp efteråt. Fortsatte till Sune E, min hovmassör. Jobbigt värre på britsen. Mest för att Sune också gav min rygg en rejäl omgång. Svettades floder. Men Göta Petter vad skönt det kändes sen. Fortsatte till stan. Hade stämt lunchträff med Henry M och hans dotter Caroline på MH. Käkade vårrullar, lökringar och en massa asiatiska rätter. Gott! Hem sen. Fixade käk åt trean. Anmälde mig till Esse Run. Och till Jakob Maraton, men bara halvan. Efteråt slappade jag lite i den stekheta kuvösen. Läste upplösningen av Dan Browns Inferno. Tog en tupplur. Sen var det dags för dagens andra pass. Kutade Larsmo Classic. Kilometern kortare än Larsmo Maxi. Fruktansvärt jobbigt! Fattade nada? WTF? Värmen? Massörsbesöket? Var tvungen att stanna flera gånger. Lyckades i alla fall få ihop en dryg mil. Vilket betyder att jag nu ligger precis enligt tidsschemat, alltså 189 x 11 = 2 079. Gav mig en klapp på axeln. Bra jobbat Ingo! Direkt efter kvällslänken. Kalasdags. Vaimos brorsdotters birthday. Jag uppvaktade med en påse chiafrön. Mari B bjöd på jordgubbar med glass. Kaffe och jättegoda bullar.
I morgon skall jag bara springa morgonpasset. Resten av dagen skall jag ladda upp inför Esse Run. Bara jag lyckas hålla mig borta från asfalten? Naa-lejss.

Saldo: 15,5 km

Totalt: 2 079,0 km

Mål: 0,0 km

Kanon: Tisdagsinvägningen

Kalkon: Det jobbiga kvällspasset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar