torsdag 3 juli 2014

PASSERADE TVÅTUSEN

Dag 184
Gick och lade mig tidigt i går kväll. Typ strax efter elva. Trots att TV4 visade en movie med Sandra Bullock. Ålderdomstecken?
I morse. Vaknade kuudelta. Och begav mig genast ut på morgonrundan. Regnigt och blåsigt. Men det kvittade. För benen, ja hela kroppen, kändes kanon-taggade. Äntligen! En känsla som infinner sig alltför sällan. Men idag var det alltså dags. Hallelujah! På vingar. Medvind hela tiden! Gasade på längs pappas runda. Fick ihop femman snabbare än någonsin.
Morgon/förmiddag. Käkade gröt. Vaimo hade också vaknat. Kokkola eller storstäda? Easy choice. Storstäda förstås! Erbjöd mig damma mattor. Nope! Det regnar. Ok. Plockade lite kläder. Städade ett par byrålådor. Lade mig sen på soffan. Somnade förstås. Under tiden bytte vaimo köksgardiner. Och fixade lunchen. Good choice Ingo. Verry good choice!
Storhandlade på eftermiddagen. Sen peedade vaimo och jag till pappas grav. Med tie vita rosor, ett ljus och en vacker sten. Med ett rött hjärta och texten "Jag saknar dej". På hemvägen vek jag av till Fitness. Intervaller på agendan. Värmde upp. Två kilometer i fem-minuters fart. Sen sex en-kilometers intervaller. Sexton kilometer i timmen. Alltså 3:45 per kilometer. Vilade drygt två minuter mellan varje. Precis som i morse kändes intervallerna kanon. Joggade ner ett par kilometer. Töjde länge efteråt. Bastade. Och peedade hem igen.
Loggade dagens saldo. Konstaterade att jag äntligen passerat 200 mil! Najs! I morgon passerar jag nog halva sträckan, 2007,5 km? Kände mig jättenöjd över att äntligen ha sprungit ett kvalitetspass. För. I juni sprang jag tyvärr bara två. Vilket är på tok för lite. Det senaste den 13.6. Och. Om prick en vecka skall jag ju kuta Esse runt, 9 km. Tjugotolv sprang jag på 38:37. Och i fjol på 37:40. Men i år blir det nog skitjobbigt att persa! 

Saldo: 15,0 km

Totalt: 2 003,0 km

Mål: - 21,0 km

Kanon: Löpningen

Kalkon: Har sprungit för få kvalitetspass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar