onsdag 23 april 2014

GOLLUM

Dag 113
Efter testloppet i går kväll. Käkade en halv påskhare. Skallen och öronen. Vaimo kommenterade min nya frilla. Du vet att jag  ju inte tycker om att du klipper dig så kort. Du ser ju ut som den där ..... hmmm ..... vad är det han heter nu ..... Gollum. Den där hemska i Sagan om ringen! Tack så myttji! Jag gillar min frilla. Dessutom kostar den nada. Avslutade kvällen med Champions League. Atletico Madrid mot treans Chelsea. Tråkig match. Slutade noll-noll. Kröp i säng vid midnatt.
Gollum försökte sova. På höger sida. På vänster dito. På rygg. Steg upp. Drack. Drillade. Försökte på nytt. Nehepp! Ei onnistu. John B på pekkanen? I normala fall kan han nog somna. När som helst. Var som helst. Men inte i natt. Snurrade hela natten. Slumrade in vid fyrasnåret? Steg upp viideltä. Förvånansvärt pigg ändå
Gula till jobbet. Flera kollegor på kurs. Massor av vikarier. Men allt funkade. Eleverna noterade förstås att jag klippt mig. Men hörde ändå inga nedsättande kommentarer. Avslutade arbetsdagen i gula. Inga som helst problem att somna på etupenkkin.
Hem en sväng. Fortsatte ta igen det jag missade senaste natt. Sov en knapp timme. Peedade sen iväg till Jaros hemmamatch mot Lahtis. Soligt. Men svinkallt. Nordliga vindar. Ställde i ordning ölstugan. Och biljettkassorna. Britt-Helen T-H, en av biljettjejerna, undrade om jag tappat bort min kännykkä? Hade försökt ringa mig, men kommit till Matkahuolto? Voj Göta Petter! Nokian på vift. Antagligen ramlat ur fickan. Då jag snarkade. På etupenkkin? På två dagar har jag lyckats slarva bort både handskarna och kännykän. Förra veckan var det lompakkon. Snart blir jag nog inspärrad!
Frös som en hund hela matchen. Spännande värre. Slutet värst. Jaro ledde med uddamålet. Lahtis hade en boll i trävirket. Lahtis hade ett friläge. Men Jere och grabbarna red ut stormen. Tog en skön hemmaseger. Gollum firade med två atrillar. Innan han peedade hem till fru Gollum.

Saldo: 0,0 km

Totalt: 1 287,4 km

Mål: + 44,4 km

Kanon: Jaros hemmaseger

Kalkon: Kännykkä-tappet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar