måndag 28 april 2014

JOBBADE MEST

Dag 118
I går kväll. Kollade på TV, Kontoret. Kvällskaffi med ett par knäckebröds-smörgare.  Smörjde ryggen med Voltaren. Och kröp i säng tillsammans med Harry H.
Måndagmorgon. Vecka aderton. Min kaffevecka i jobbet. Fem veckor kvar till kesäloma. Klev oändligt försiktigt upp ur sängen. Kände efter. Ryggen kändes någorlunda okej. Men stel. Drillade. Passade på att sträcka ut ryggen med hjälp av handdukshållaren. Käkade gröt. Packade ryggsäcken med en massa godsaker till lärarrumsbordet. Peedade till gula. Henrik P bakom ratten. Snackade fotboll med honom. Mest om Jaro.
På jobbet. Dukade lärarrumsbordet. Fixade och donade. Bryggde kaffe. Förberedde mina lektioner. Avslutade måndagen med två lärarmöten. Liftade hem med Johanna J-D. Kom hem rätt sent. Käkade lite kvarglömd zucchinipasta. Och fortsatte sen till Jarokansliet. Dags för ännu en kväll i telefonluren, #STANDUPFORJARO. Kontaktade Liga-Jaros aktieägare. Som var på extra gott humör efter tre Jarosegrar på raken. Återvände hem lagom till halvåttahosmej.
I morgon är det dags för Bastucupens femton kilometers lopp. Hoppas kunna delta. Kollade mina gamla resultat. Tjugo-tolv sprang jag sträckan på 1:08.56. Och ifjol var jag över sex minuter snabbare, 1:02.52! Vill jag den tiden måste jag snitta 4:22 min/km. Det lär bli oerhört tufft. Speciellt med tanke på att ryggen inte är hundra. Kollade också väderleksutsikterna till i morgon. Antagligen soligt? Men inte så varmt.
Har tänkt avsluta måndagskvällen med lite PL-fotboll. Skatorna från Newcastle gästar Emirates. Hoppas de inte lyckas roffa åt sig några poäng därifrån. Go Gunners go!

Saldo: 0,0 km

Totalt: 1 324,4 km

Mål: + 26,4 km

Kanon: Mr Burana

Kalkon: Osäker på dagsformen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar