tisdag 29 april 2014

NYTT PB

Dag 119
Arsenal mot skatorna från Newcastle fick avsluta måndagskvällen. Gladdes åt hemmalagets solklara seger. Nu är en plats i nästa års Champions League nära.
Tisdag betyder tisdagsinvägning. Två dagar utan spring brukar inte passera ostraffat. Klev upp på vågen. Jahapp. Precis som jag fruktade. Tillbaka på startruta ett, sjuttio-två-komma-sex. Ett par kilos extra packning att bära i kväll. Shitt! Men ryggen verkade i alla fall redo. Tyngde i mig ett par burana ändå. Varmuuden vuoksi. Stoppade Voltarentuben i väskan. Och peedade till gula startplatsen. Lasse B bakom ratten. Berättade om mina ryggbekymmer för honom. Ja, då måste du nog vila. Minst ett par veckor, ordinerade han. Ei käy. Har ett skit-viktigt lopp ikväll, Bastucupens femton. Lasse trodde att jag skämtade. Men insåg till slut att så inte var fallet. To-e-no-pöllo-to! Jepp, he e ja.
Efter jobbet. Tog Treken till farbror Blås stuga. Ansökte om att få fortsätta jobba som ordningsvakt. Överräckte två nytagna passfoton av päronskallen. Enda som saknades var texten "Efterlyst". Nåååjaa. Vaimo brukar trösta sig med att det ju är insidan som räknas.
Hem sen. Smörjde ryggen med Voltaren, Vick och hästsalva. Men lät buranaburken stå orörd. Drack Oboj. Och käkade ett par smörgare. Tog en tupplur. Laddade.
Peedade iväg till Brahes bastu en och en halv timme före start. Kyligt. Lite blåsigt. Nästan först på plats. Käkade en banan. Snackade lite med arrangörerna. Laddade. Löparna började välla in. Folke W dök upp. Vi ska båda springa GöteborgsVarvet. Mitt första. Folkes tionde. Värmde upp med en lätt jogg på spånbanan. Ställde mig på startlinjen tillsammans med Niklas K. Och tre andra ynglingar. 18:37:30 gick starten.  För att klara mitt PB borde jag snitta 4:24. Full gas från första steget. Första kilometern på 4:10. Bra början! Redan på den andra var jag tvungen att släppa iväg Niklas. Trean blev min snabbaste, 4:09. Då låg pulsen redan över 160. Kilometertiderna pendlade sen mellan 4:11 och 4:31. Hade det rejält jobbigt på slutet. De två avslutande kilometrarna gick riktigt trögt. Lyckade ändå bita ihop. Pressade ner mitt gamla PB med drygt fyrtio sekunder. Från 1:02:52 till 1:02:09. Joggade ner ett par kilometer. Bastade med Erik S, Erik H, Sören N och Niklas S. Trevliga killar.
Peedade hem. Kände mig skitnöjd. Mest över nya PB:et. Men också över att ryggen höll. Tack Mr Burana!
 
Saldo: 18,2 km
 
Totalt: 1 342,6 km
 
Mål: + 33,6 km
 
Kanon: PB:et
 
Kalkon: Tisdagsinvägningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar