måndag 21 april 2014

ROADRUNNERN

Dag 111
Påsksöndagskväll. Kollade på Erica Falk och Patrik Hedström i Fjällbacka. Somnade på soffan. Och missade hela grejen. Typiskt! 
Sista dagen på påsklovet. Vaknade kuudelta. Försökte somna om. Ei onnistunut. Klev upp. Kollade vädret. Verkade lovande. Letade fram träningskläderna. Hittade ingen av mina två Asics-mössor. Konstigt? Hur tusan kan man slarva bort två mössor samtidigt? Tog i stället min Jeppis-tubhalsduk. Drog den över öronen på päronskallen. Såg inte klok ut. Inget att göra åt. Ut på banan strax före nie. Träffade Henry M och Kari V vid galgbacken. Som garvade åt min huvudbonad. Vi trodde Jack Sparrow skulle på lenkki?  Nope, här ser ni en äkta RoadRunner. Alltså medlem i ett mc-gäng från sjuttiotalets Jeppis. Har för mig att vaimo ofta satt på deras bönpallar? Ja, ja. Men du siiir taso uut enntå, replikerade Henry. Off längs Larsmovägen Maxi. Strålande väder. RoadRunnern vek som vanligt av in mot stan vid Sunds. Tack och hej! Kari och Henry dividerade lite, men fortsatte ända till Strandis. Tror jag? Spurtade lite på slutet. Fick ihop en dryg mil. Påslovets sista.
Hemma. Satte mig i pensionärskuvösen. I solen. Käkade gröt. Kaffe och knäckebröd. Lyssnade till musiken från Jills Veranda. Nynnade med i låtarna. Endorfinerna strömmade till. Göta Petter. Kan en kaar ha e na betär? Lite senare på em. Tog soldaten till Trädgårdsgatan. Morsan bjöd på glass. Farsan var ute och promenerade. Hittade honom på en parkbänk. Vid stenmuren till Aspegrens. Tillsammans med två flugor. Joanna K skjutsade sen trean till Drakabussen. Som påpekade att han hade femtio-nio dagar kvar att tjäna fosterlandet.
Ensam hemma. Vaimo på jobb. Töjde i soffan. Försökte få benen rakt upp mot taket. Sune E, min hovmassör, påstår att jag är stel som en pinne. Och att jag har alldeles för kort gluteus maximus. Tyvärr har han alldeles rätt. Efter sprattlandet i soffan peedade jag iväg till Jarokansliet. Utan mössa! Sålde Liga-Jaro-aktier i en-och-en-halv-timme. Funkade bra. Fint att auktionärerna ställer upp för Jaro!
Käkade de sista smulorna av påsk-rost-biffen. Tur att åtminstone den lyckades. Förberedde nästa arbetsvecka. Och laddade inför morgondagens utmaning, Bastucupens premiär-tia. Ifjol sprang jag testloppet på 44:01:06. I morgon siktar jag på därför på fyrtiofyra blankt. Noterade också att jag fått startnummer fem bland nittiofem förhandsanmälda.

Saldo: 11,2 km

Totalt: 1 273,4 km

Mål: + 52,4 km

Kanon: Vädret

Kalkon: De bortslarvade mössorna.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar