måndag 14 april 2014

PÅ BÄTTRINGSVÄGEN?

Dag 104
I går kväll. Kröp i säng. Ovanligt sent. Funderade på att ta en Burana till kvällsmackan. Men lät bli. Sov oroligt. Vaknade. Typ tusen gånger. Jättetörstig. Drack som en häst. Bara jag inte fått en släng av diabetes. 
I morse. Steg upp sju. Aaaaagh. Ryggen kändes bättre än på länge. Intervallernas förtjänst? Kanske Claes Å hade rätt? Det irriterade skall irriteras. Njaaaeee. För tidigt att säga. Käkade morgongröten. Blandade i en ostbit. Värt att testa, enligt Kristian B. Hmmmmm? Inte så illa! Drog på mina splitternya farmare. Funderade på att låta prislappen hänga kvar. Men ångrade mig. Satte mig bakom ratten till farsans fransman. Körde försiktigt till Ytteresse. Vågade inte ens börja leta efter off-knappen för sätesvärmen. Kom lyckligt fram till Snäckan, en specialförskola. Jag och mina två kollegor informerades om hur man jobbade där. Imponerande utrymmen. Vita rummet fascinerade. Ett helvitt, mysigt möblerat litet rum. Skulle gärna krupit ner i den inbjudande sängen. Med ett bolltäcke. Fortsatte till skolan för att träffa den närliggande skolans rektor Frank H. Gillade den finurliga texten ovanför huvudingången, YES (YtterEsse Skola).
Rattade vidare till jobbet. Höll en historialektion och ledde ett lärarmöte. Sen var veckans första arbetsdag i hamn. Körde hem. Försiktigt. Parkerade fransmannen. Drog en lättnadens suck. Bilen fortfarande intakt.
Traskade hem. Käkade gröt och den brända varianten av  Leila L:s fröknäckebröd. Hastade vidare till ett styrelsemöte med Liga-Jaro. Hann hem till Halvåttahosmej. Raw Food på menyn. En blåst tjej i Porsche serverade en massa blad, nötter och bönor. Såg inte speciellt gott ut. Men den blåsta fick ändå rätt bra betyg. Konstigt?
Dagens bästa grej. Min rygg verkar vara på bättringsvägen. Utan Mr B. Ännu är det för tidigt att ropa hej. Men nästan. Dagens sämsta grej. Ingen på jobbet noterade mina splitternya blåbyxor. 

Saldo: 0,0 km

Totalt: 1 193,1 km

Mål: + 49,1 km

Kanon: Buranafri

Kalkon: Att ingen såg mina nya brallor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar