tisdag 1 april 2014

KNIV I RYGGEN

Dag 91
I går kväll. Efter stressdagen. Efter Kvällskaffi, Halvåttahosmej och Talang från trean. Somnade som en klubbad oxe. Med droppande mule. 
Tisdag. Första April. Dag nittioett. Tre fjärdedelar kvar av tjugofjorton. Tisdagsinvägning förstås. Sjuttio-två-komma-fyra, förstås. Käkade gröt. Peedade till gula startplatsen. Nysnö. En grad på minus. Parkerade Treken i cykelstället. Böjde mig för att låsa dyrgripen. Ooooooo-aaaaaaajjjj! Det högg till. Liksom. I ryggslutet. Våldsam smärta. Kniv i ryggen? Shitt! Ryggskott? Nervkollaps? Ischias?  Voj Göta Petter! Vad händer?  Rätade försiktigt på mig. Tog ett par stapplande steg. Försiktigt. Smärtan avtog. Låste Treken. Utan att böja mig. Satte mig i gula. Försiktigt. Försiktigt.
I jobbet. Ryggen värkte fortfarande. Gick till jumppasalen. Hängde en stund i ribbstolarna. Aaaagh. Smörjde ryggslutet med Vick. Fick tre Burana av Lissu R-E. Thanks! Tur att jag har vilodag tänään. Men i morgon måste jag vara i skick. För då har jag intervaller på schemat. På skolschemat stod det däremot Matematik i ettan. Spelade Bingo. Och lurade iväg småttingarna till Pia A i köket. Efter en Bingo-överraskning. April! April! Göta Petter vad de såg snopna ut! Fick dåligt samvete. Försökte släta över luret. Ni får nog narra mig också! Obligatorisk fortbildning på eftermiddagen. Liftade med Jens L till Cronhjelmskolan. Och med Charlotte R hem efteråt. Passade på att hälsa på mina föräldrar. Käkade en smörgare där.
Päronskallen fortsatte sen till Fitness. Lade sig på Bemern. Pontus B plockade fram sin analys av  kostdagboken. Tja. Du tränar bra. Men käkar mindre bra. Bedrövliga kostvanor egentligen. Alltså. Bla-Bla-Bla-Bla. Pontus höll en lång utläggning om mina kostvanor. Päronskallen nickade instämmande. Jo, jag vet. Kom med par invändningar. Modell tama. Men jag kan ju för tusan inte käka sallad till kvällskaffi? Nejdå! Men du borde i alla fall utesluta allt med socker fyra timmar före läggdags. Sen måste du få i dig mera proteiner. Typ. Kött, fisk, rotsaker. Typ. Kvarg, naturell yoghurt, ägg och nötter. Sen måste du äta mer näringsrika kolhydrater. Typ broccoli och batat. Och mycket mer frukt. Okej. Tror jag fattar. Dra ner på smörgarna. Dra ner på pastan. Undvik mat med tillsatt socker i. Jepp. Pontus fortsatte sin predikan. Och avslutade den med att överräcka en massa kostråd. Tack så myttji!
Peedade hem. Ryggen kändes någorlunda okej. Vaimo hade middagen klar. Snålsoppa. Jess! Slevade i mig soppan. Och studerade kostråden ingående. Memorerade dem rentav. Typ bästa pontus-frukosten. Havregrynsgröt, blanda i en matsked smör, hackad valfri frukt och en klick sylt. Plus ett par ägg.
Vilade lite på soffan. Ryggen började värka igen. Shitt! Mera Burana. Hur skall det gå med morgondagens intervaller? Hur tusan skall jag klara mig utan min kvälls-smörgare?

Saldo: 0,0 km

Totalt: 1 059,0 km

Mål: + 58,0 km

Kanon: Kostråden

Kalkon: Kniven i ryggen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar