tisdag 15 april 2014

LASSE B

Dag 105
Rätt sent igår kväll. Noterade att ettan läste mitt senaste blogginlägg. Hördu farsan. Du skriver bara samma saker. Om och om igen. Du måste förnya dig. Naa-lejss. Släng in några bilder eller naating! Jepp. Jag vet. Men mitt liv är ganska inrutat. Springa-äta-jobba-läsa-tittapåteve-sittapåmöte-talkojobba-sova. Thats it. Inte speciellt upphetsande. Svårt att få det sexigt i skrift! Och någon fotograf är jag inte. Sorry!
I morse. Steg upp viideltä. Palkkapäivä. Träno-tiisda. Rätade på ryggen. Aaaaagh. Kände knappt av det onda. Kanon! Dags för invägning. Sjuttio-komma-fyra. Jesss! Äntligen på rätt väg? Trots att vaimo i går kommenterade valkarna vid kalsonglinningen. Drog på mina nytvättade träningskläder. Doftade tvättmedel. Ovant. Brukar oftast bara torka tränings-paltorna. Slängde träningsväskan på ryggen. Vädret? Blåsigt. Nordvästliga vindar. Shitt! Peedade iväg till gula startplatsen. Lasse B bakom ratten. Lovade droppa väskan i Bosund. Sjysst! 
Steg av vid gamla Larsmo lanthandel. Jobbigt i motvinden. Men benen kändes kanon. Skruvade upp tempot vartefter. Närmade mig vägskälet till byn. Mötte Lasse. På returresa från skinnstaden i norr. Lasse stannade bussen. Vinkade in mig. Höll upp en lompakko. Min? WTF! Jo, den låg här på frambänken. Göta Petter! Tusen, tusen tack! Kutade vidare mot skolan. Något uppjagad. Men glad. För gula bolagets ärliga och sjyssta busschaufförer. Glömde starta klockan. Men det kunde kvitta. Fick ändå ihop en dryg mil. Duschade. Käkade en gröttallrik. Inledde arbetsdagen med ett medarbetarsamtal.
Efter skoldagens slut. Liftade med min kollega Jens L till ett fortbildningstillfälle i Cronhjelmskolan. Differentiering på agendan. I sex timmar. Efter tre skulle vi få käk. Maria S dyker upp i auditoriet. Hörni, det har skett ett litet missförstånd. Maten är nog beställd. Men inte till idag! Suck och stön! Kursdeltagarna jämrade sig. Min insulinnivå låg rentav på minus. Maria, du skämtar! Nehepp. Men krögaren har lovat att dyka upp. Om ni orkar ännu i enochenhalv timme? Jag fixar fram saft och pipareita så länge. Ok? Krögaren höll sitt löfte. Käket anlände. Sent om sider. Kursdeltagarna käkade paj. Som hungriga vargar. Halv sju hade vi differentierat klart. Liftade hem med Jens.
Hemma. Farsan på besök. Blev friserad av vaimo. Morsan hade kammat hem huvudvinsten i Activitys bildtävling. Najs! He va int rokot he. Fortsatte kvällen framför dumburken, Halvåttahosmej. Blev nyfiken på den rostade nakenhavren.

Saldo: 11,5 km

Totalt: 1 204,6 km

Mål: + 49,6 km

Kanon: Tisdagsinvägningen

Kalkon: Plånbokstappet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar