lördag 26 april 2014

VÅRTRÖTT

Dag 116
Efter lövbiffen, bean, vitlökspotatisen, memman och kuohu-kerman. Översköljdes av en enorm trötthet. Dök ner i ettans säng. Drog täcket över öronen. Hörde vaimos protester. Men kunde inte stå emot John B:s tunga artelleri. Somnade mitt i fredagsmyset. Tre timmar. Vaknade till TV4:s dansprogram. Drack kvällskaffi. Blandade tre skopor Juhla Mokka med en skopa Moak, mitt nya illasmakande espresso-kaffe. Vaimo märkte nada. Jag gillade mixen.
I morse. Nokian på kvart-över-sex. Kollade vädret. Ett par minusgrader. Soligt. Nästan vindstilla. Kanon! Joggade iväg till Fitness strax före sju. Ingen där. Surt! Men. En cyklist dyker upp från ingenstans. Tommy CG F! Shitt! Vilken glad överraskning! Du? Jepp, flinade Tommy! Det hade du inte trott om mig! Instämmer. Henry M väntade vid galgbacken. Kari V joinade vid Ejdevägen. Alla på gott humör i solskenet. Men. Precis som i går morse. Benen blytunga. Flåset ansträngt. Jobbigt värre. Trots pratfarten. Tur att Henry skötte snacket! Hem via lähikauppan. Hämtade bacon till aamupalan. Garminen visade dryga fjorton.
Hemma. Käkade som en häst. Vaimo ville sen till staden i norr. Jag suckade. Men bet ihop. Ja, ja, men klä på de tå! Under tiden passade jag på att peeda till stan efter nyaste Nesbo, Polis. Rattade sen svarta till planetens dyraste möbelaffär. Den hulda handlade bord och stolar till pensionärkuvösen. Kostade skjortan. Dock inte min. Återvände till Marstranden.
Ettan ville ha käk. Vaimo trollade fram brojler-vingar & jalapeno. Aktade mig noga för det senare. Men. Ettan ville annorlunda. Krävde att farsan skulle smaka, åtminstone. Antagligen som hämnd för alla gröttallrikar han tvingats äta som barn. Okej, okej. Lassade in jalapenon.  Låtsades tugga. Låtsades grina. Men svalde bitarna hela. Tror jag lyckades impa. Åtminstone na liiti. Peedade sen iväg till JBK:s premiär. Hemma mot KPV. Mycket publik. Strålande väder. Kastade av mig både jacka och mössa. Matchen slutade oavgjort.
Hemma igen. Kollade bastucupens startlista, 15 km. WTF? Jag startar tillsammans med Niklas K. Som slog mig med flera minuter på premiärtian. Dessutom två minuter EFTER Isac B som ju spurtslog mig. Miten on mahdollista?
Sen översköljdes jag igen av samma enorma trötthet som igår. Dök nu ner i tvåans säng. Drog täcket över öronen. Hörde inte vaimos protester. Eftersom hon var hos svärmors.

Saldo: 14,6 km

Totalt: 1 324,4 km

Mål: + 48,4 km

Kanon: Vädret

Kalkon: Bastucupens startlista på 15 km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar