onsdag 30 april 2014

BELLAS BASTU-CUP-SOPPA

Dag 120
Precis som efter Bastucup-premiären så hade jag jag svårt att somna i går kväll. Antagligen är jag hög på endorfiner? Somnade in till slut. Men sov oroligt. Vaknade ett par gånger. Vaderna krampade.
I morse. Vapun aatto. Hämtade Treken ur cykelskjulet. Snö? WTF? Ett ymnigt snöfall. Kung Bores sista utfall? Upphörde fortare än kvickt. Tack-och-lov! Peedade till gula startplatsen. 
Fredagsstämning i jobbet. Fyra lovdagar inom räckhåll. Samlade hela skolan kring flaggstången. Vintern rasat. Vårdikter. Hattparad. Munkar och mjöd till skollunchen. Avslutade dagen med Levyraati i fyran. Fick med mig en mjöd-dunk från köket. 
Vaimo plockade upp mig från jobbet. Rattade vidare till staden i norr. Hämtade bordet till pensionärskuvösen. Sen hem. Fortare än kvickt. Mötte Tomas M på gården. Grattade honom till segern på Bastucupens femton kilometers lopp. Otroligt bra sprunget av honom.
Valborgsmässoafton. Packade träningsväskan. Traskade iväg till Fitness. Träffade Tomas kärlek Isabella i respan. Vilken duktig kaar du har! Jepp. Men utan min Bastu-cup-soppa skulle han inte springa alls lika bra. Va? Jo, jag brukar koka en soppa åt honom som jag kallar Bastu-cups-soppa. Ahaa!
Klev upp på löpmattan. Fivefingers på fötterna. Började lugnt och försiktigt. Skruvade upp farten efter varje kilometer. Efter fem löpta gjorde sig ryggen påmind. Inte mycket. Men lite störande. Fortsatte ändå. Fick ihop en dryg mil. Töjde. Bastade. Och traskade till gula startplatsen efter Treken.
Hemma igen. Vaimo bjöd på en smarrig vappenmiddag. Couscous, broiler och sparris. Ringde sen morsan och farsan. Bjöd dem på kvällskaffi. Ettan kom hem. På gott humör. Berättade för sällskapet att han skall back-packa i höst. Typ hela hösten. Typ Thailand, Kambodja och Vietnam. Voj Göta petter! Ville sen ha nakit & perunasalaatti. Det fick han. Förstås.

PS
Hittade Bellas Bastu-cup-soppa i hennes fina blogg, PALETTEN

Saldo: 11,4 km

Totalt: 1 354,0

Mål: + 34,0 km

Kanon: Hattparaden i skolan.

Kalkon: Skitväder, som vanligt på Vappen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar