onsdag 9 april 2014

RYGGONT

Dag 99
Kollade Champions League i gårkväll. Trean Chelsea mot Zlatans PSG. Spännande värre. Men blå laget lyckades toffla in en avgörande boll på slutet. Gissar att trean jublade.
Onsdag. Mikael Agricolas dag. Vem nu tusan det är? Kallt på morgonkvisten. Åkte med Lasse B till jobbet. Förberedde anställningsintervjuer. Höll en mattelektion. Min chef Carola H-P och Leif S, ordförande i bildningsnämnden dök upp i lärarrummet. För anställningsintervjuerna. Bad mig leda utfrågningen. Ååållrajt. Det kan jag väl. Intervjuerna gick bra. Jätteduktiga sökanden. Bjöd Leif på fisksoppa efteråt.
Hem med gula. Somnade med en bauta-prilla under läppen. Mådde inget vidare då vi kom till Jeppis. Peedade ändå direkt till Fitness. Hoppades att illamåendet skulle gå över. Drog på mig mina Adizeros. Värmde upp med tre kilomters lätt löpning. Skruvade sen upp farten till 15,8 km/h. Vilket innebär 3:47 min/km. Sex tusingar väntade. Första kändes bra. Två minuters vila. Illamåendet som bortblåst. Lite krampkänning i vaderna. De fem följande tusingarna funkade också. Joggade ner ett par kilometer. Tog ett pika-bastubad. Avslutade passet på Bemern hos Pontus B.
Hemma. Kokade gröt. Förstås. Bjöd vaimo smaka. Hujedamej! Ryggen började värka igen. Shitt! På båda sidorna dessutom. Smörjde det onda med hästsalva. Tog Treken. Och fortsatte till Jarokansliet. Dags för veckans #STANDUPFORJARO. För sjätte veckan i rad kontaktade jag Liga-Jaros auktionärer. Försäljningen gick bra. Pedade hem igen. I toppenväder. Nöjd och belåten. Trots att ryggen värkte.
I morgon. Dag ett-hundra. Full agenda. Jobbet, den dryga milen, bemern, räfsnings-talko på Centralplanen. Och som grädde på moset. En tretimmars ordningsvaktskurs. Ibland önskar man att dygnet hade fler en tjugofyra timmar.
Saldo: 11,0 km
Totalt: 1 149,0 km

Mål: + 60,0 km
Kanon: Intervallerna
 
Kalkon: Ryggen värker, dags att plocka fram B-burken igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar