söndag 27 april 2014

NYTT RYGGSKOTT

Dag 117
Avslutade lördagskvällen framför dumburken tillsammans med Mankells Kinesen. Skådespelarna talade tyska? Gillade handlingen, men inte slutet.
I morse. Sovmorgon. Smög upp kahdeksalta. Kokade gröt. Testade göra bacon i smörgåsgrillen. Funkade inte. Böjde mig för att hämta en gaffel ur diskmaskinen. Fick en ny kniv i ryggen. Oaaaaajjjj! Shitt! Shitt! Shitt! Samma outhärdliga smärta som för en knapp månad sedan. Då jag skulle låsa Treken. Voj skåånis, skååni! Varför just nu? Varför just mej? Varför igen? Förra gången botade jag ryggen med burana. Tränade normalt. I alla fall nästan. Det onda gick över på typ två veckor. Men nu! Nu är jag ju mitt i Bastucupen. Skall kuta femton kilometersloppet redan i övermorgon. Hur tusan skall det lyckas? Smörjde ryggslutet med hästasalva. Slängde in två burana. Lade mig raklång i treans säng. Slängde kudden. Sov bort resten av förmiddagen.
Knölade mig sen försiktigt upp. Peedade till Tellus. Till de yngsta juniorernas vårturnering. Fullsmockat. Köpte en korv av Sam S. Och några cykellotter. Fortsatte till Trädgårdsgatan. Farsan sov på balkongen. Verkade trött. Morsan bjöd på kringlor, morotskaka och kaffe. Vidare till gröna butikens medicinavdelning. Köpte en tub Voltaren Gel Forte. Extra stark, enligt apoteksbruden. Kostade skjortan. Min skjorta. Sen hem igen.
Smörjde ryggen med den dyra salvan. Mera burana. Läste ett par kapitel ur Nesbos nyaste Harry Hole-deckare. Lovande inledning. Eftermiddagen gick i fotbollens tecken. Liverpool-Chelsea på TV. Jaro på Livescore. Jaros bortseger värmde förstås mest. Efter en knagglig inledning har laget i mitt hjärta klättrat upp på bronsplats. Två poäng före HJK! Göta Petter! Glömde nästan bort mina ryggsmärtor. Firade segern med att värma upp gröten som lämnat på spisen. Efter knivhugget i morse.

Saldo: 0,0 km

Totalt. 1 324,4 km

Mål: + 37,4 km

Kanon: Jaros bortaseger

Kalkon: Nya "ryggskottet"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar