måndag 7 april 2014

KOM NER PÅ JORDEN

Dag 97
Söndagskväll. Mäss-trött. Slötittade på dumburken. Käkade salta nötter. Stupade i säng. Somnade. Som en klubbad oxe.
I morse. En ny arbetsvecka väntade. Åtta kvar till sommarlovet. Käkade gröt. Packade träningsväskan. Peedade till gula startplatsen. Brrrr. Dallas bakom gula ratten. Glad som en lärka. Som alltid. Anlände till jobbet. Låste upp. Klev in. Stegade iväg mot rektorsexpeditionen. Piip-piip-piip. WTF? Larmet! Usainboltade till vindfånget. Fumlade med larmknapparna på displayen. Bråttom. Bråttom. Lyckades stänga av larmet. I grevens tid. Pust!
Efter jobbet. Käkade en filkopp. Fortsatte direkt till Fitness. Drog på mina fivefingers. Snackade lite med Kristian B om Arsenals kräftgång i PL. Det ser inte bra ut! Och inte så kul att vara kanonjär just nu. Det var vi rörande ense om. Ställde mattan på elva kilometer i timmen. Ökade till tolv efter halva sträckan. Ganska lätt. Fick ihop en dryg mil. Töjde efteråt i spegelsalen. Som jag slarvat med på sistone. Avslutade passet på bastulaven.
Hem via lähikauppan. Vrålhungrig. Gröt! Lyxade till havregrynen med en rejäl smörklick och kulutusmaitoa. Blev skitgott! Rundade av lyxmiddagen med ett muna och en filkopp. Raap! Lade mig på soffan. Kollade min träningsdagbok. Prick fyrtio dagar till vårens stora utmaning, GöteborgsVarvet?  Den 7 april i fjol sprang jag ett långpass. Och lyckades snitta under fem minuter i sjutton kilometer! Det fixar jag inte idag. Shitt! Men hur var det med intervallerna i söndags? Sex-fyrtionio på trean. Som jag jublade över igår. Jämförde den med en runda från september. Sex-noll-åtta! Göta Petter! Fyrtio-en sekunder snabbare då! Visserligen sprang jag söndagsrundan tidigt på morgonen. Men ändå. Jag är nog i sämre form än jag trodde! Det var inget muntert besked.
I morgon vilar jag. Kanske? Skall åtminstone sitta rätt länge på skolbänken i Vasa Övningsskola tillsammans med mina rektorskollegor.

PS
Benny S:s tid i Paris Marathon (2:51:50) var hans bästa någonsin. Hatten av för honom.

Saldo: 11,0 km

Totalt: 1 127,0 km

Mål: + 60,0 km

Kanon: Bennys PB

Kalkon: Formen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar