fredag 11 april 2014

LEILAS NÄKKILEIPÄ

Dag 101
Satt på en tre-timmars ordningsvaktkurs i går kväll. Mikael G föreläste. Om tjänstgöringsområde, rättigheter och skyldigheter. Pedade hem sen. Missade veckofinalen av Halvåttahosmej. Surt!
Fredag. Snöslask i morse. Shitt! Ryggen värkte. Shitt! Eleverna tyckte att jag såg både trött och ledsen ut. Det gjorde jag nog. För mycket Champions League. För mycket ryggont. Ingen bra start på dagen. Tyngde i mig mera Burana. Värken försvann på två timmar. Efter jobbet sov jag hela vägen hem. Väcktes av chaffisen Janne S. "Rektorn, vi är framme!" Shitt-pommfritt! Tur att jag hade somnat långt framme i bussen. Tänk om jag följt med till Vasa! Masade mig motvilligt ur gula. Träffade farsan på Trädgårdsgatan. Som stolt förevisade sin skinande rena bil. Fortsatte hem. Packade träningsväskan. Men måste först till stan. På ett par ärenden. Började vid Nordea. Växlade till mig svenska kronor. Snackade lite med Eivor N, Harrys vaimo. Från Nordea till Hälsoboden. Köpte fiberhusk. Ett pulver som behövs om man skall baka glutenfritt bröd. Och. Jag planerade baka knäckebröd. Min kollega Sophia S bjöd på brödet förra veckan. Det var magiskt gott! Recepetet hade hon hämtat från Leila L:s kök. Hittade det pulveriserade psylliumfröskalet i häslokauppan. Vidare till HH. Stoppade linfrön, sesamfrön, pumpakärnor, mandelmjöl och solrosfrön i korgen. Plus tre paket JuhlaMokka. Från HH till posten. Paketerade kaffepaketen, ett muminkort, en panterpåse och svensk-pengarna i ett tjusigt paket. Adresserade det till tvåan i Svärje. Portot landade på drygt tjugo juuro. Suck! Men är man en köörling-förälder så är man. Äntligen klar med stadsbestyren. Pedade vidare till Fitness. Drog på mina fivefingers. Inte speciellt taggad idag! Hmmm? Det brukar jag ju vara? Kutade i alla fall en dryg mil på mattan. Inga problem med ryggen. Tack Mr Burana! Snackade med Kristian B. Mest om mat. Faktiskt. Avslutade passet på bastulaven. Kände mig både stressad och sliten.
Hem via lähikauppan. Letade efter zucchini. Hittade bara något som hette kesäkurpitsa. Men expediten påstod att det är samma sak. WTF! Varför krångla till det? Det sa jag inte högt. I morgon skall jag göra lasagne på zucchini. Hemma. Käkade gröt. Startade knäckebrödsbaket. Just nu sitter jag och dreglar efter den första tuggan. Med ett tjockt smörlager. Svälj.
Saldo: 11,0 km

Totalt: 1 171,0 km

Mål: + 60,0 km

Kanon: Att arbetsveckan är slut

Kalkon: Ryggen bekymrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar