tisdag 26 augusti 2014

EN MÅNAD UTAN VILA

Dag 238
I går kväll. Käkade tårtrester. Och kollade på Idol. Ettan blandade till en proteindrink åt mig. Mjölk och ett pulver med vaniljsmak. Tog en slurk. Tvi vale! Söt och sliskig. Den där smörjan måste D u nog dricka upp själv! Avslutade kvällen med lite PL. Första halvlek av Manchester C versus Liverpool. Blå laget i förarsätet.
Tisdag. Masade mig upp samtidigt som ettan kröp i säng. Mindes tisdagsinvägningen. Sjutti-komma-sex. Tvåhundra gram tyngre än i går. Prinsesstårtans fel? Ut på banan halv fem. Morsade på ÖT-utdelaren. Och en igelkott. Ganska varmt. Men mörkt. Kutade den vanliga morgonrundan. Rädd att snubbla i skogsdungen strax före radio-mast-backen. Inbillade mig att jag hade bra fart under kinvarorna. Men lurades rejält av mörkret. Av någon konstig anledning upplever jag att jag flyger fram då det är mörkt? Det gjorde jag definitivt inte! Just under sex minuter per kilometer. Efteråt. Käkade. Och hastade vidare till gula startplatsen. Markus W bakom ratten. Najs! Snackade löpning med honom hela resan. Markus hade i somras kutat SUB40 på milen. Bara så där. Under ett träningspass. Imponerande! Kände en viss avundsjuka. Men tröstade mig med att han är typ tretti år yngre.
På jobbet. Höll fyra lektioner. Kanslijobbade. Skinkfrestelse till skollunch. Gott! Käkade som en häst. Innan jag tog gula hem, passade jag på att springa dagens andra pass, Bosundrundan. Åtta-komma-två kilometer. Benen kändes rejält slitna. Löpning funkade därefter. Tog mig i alla fall runt. I typ snigelfart. Loggade dagens saldo på jogg.se. Noterade att jag kutat oavbrutet sen den 26 juli. Ofta två pass om dagen, 52 pass på 31 dagar. 
Liftade hem med Gitte F, en kollega. Fortsatte sen med mamma till HH. Handlade en dammsugare åt henne. Två mjölk och lite käk åt ettan och mig själv. Vilade en stund på soffan. Och hastade vidare till gröna butiken. Träffade styrelsen för Jaro Junior. Kånkade raketlådor. Och fyllde förråden med smällare inför villa-avslutningen på lördag. Redan i morgon börjar juniorföräldrarna kränga produkterna. Jag har lovat dem en hjälpande hand. Förstås. Hemma strax efter åtta. Trött. I både kropp och knopp. Fundeerar på att unna mig en löpfri onsdag? Eventuellt?

Saldo: 13,2 km

Totalt: 2 706,2 km

Mål: + 88,2 km

Kanon: Att Markus fixat SUB40 på milen.

Kalkon: Båda löppassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar