tisdag 12 augusti 2014

KANONPASS

Dag 224
Dödstrött i går kväll. Stupade i säng strax efter Lotta på Liseberg. Somnade. Drömde hemska mardrömmar. Tyvärr eller lyckligtvis har jag glömt dem. 
I morse. Väcktes av Nokian fyra-tjugo. Tisdagsinvägning. Sjutti-komma-åtta. Okej, men ännu inte mvg. Drog på mig tååna-skooa. Mörkt ute. Stilla. Varm och skönt. Kutade pappas runda. Mötte en kattunge. Såg en hare. Och några småfåglar. Siinä kaikki. Hela Jeppis sov? Käkade och fortsatte med gula till jobbet. Förberedde en morgonsamling för hela skolan. Prick nie samlades eleverna, lärarna och elevassistenterna kring flaggstången. Måne och sol. Med stödtecken. Berättade om min morgon. Om djuren jag mötte. Med stödtecken. Om stillheten. Om sorg. Och glädje. Hälsade alla välkomna till skolan. Besökte också förskolan. Livat värre där. Gav en intervju åt ÖT. Avslutade arbetsdagen med ett planeringsmöte. Tog gula hem.
Tyst i lägenheten då jag kom hem. Vaimo på vift? På jakt efter kuddar? Skor? Eller väskor? Ettan i jobb. Drog på mig Kinvarorna. Eftermiddagspass. Varmt. Blåsigt. Från sydväst. Typ 16 m/s. Startade i medvind. Bra tempo. Tvärnitade vid Frams. Eftersom Henry M kom körande i stora svarta. Med Finlands flagga. Betydligt jobbigare i motvinden längs omfartsvägen. Men försökte hålla upp tempot ändå. Funkade hyfsat. Sista tre hade jag sydvästan i ryggen på nytt. Kul att springa då det går undan. Pressade mig ner till 4:20 min/km. Nästan tävlingsfart. Mötte mamma vid trafikljusen utanför lähikauppan. På väg till Tempellunden. Stannade och snackade lite med henne.
Hemma. Käkade fil, sill och en jättetallrik chia-gröt. En kollega förundrade sig idag hur jag kan proppa i mig så mycket gröt? Tja. Jag älskar gröt. Vansinnigt mycket. Kollade på friidrotts EM från Zürich. Herrarnas diskuskval. Inte så värst upphetsande. Somnade på soffan.
Väcktes av Burkkis. Som letade efter två resenärer till Jaros bortamatch i Östermyra. Nope. Tyvärr. Hinner inte. Kollade sen på ÖT:s webb-tv. För att se om intervjun fanns där. Det gjorde den inte. Lika bra så. Såheså.

Saldo: 16,5 km

Totalt: 2 514,5 km

Mål: + 50,5 km

Kanon: Dagens båda löp-pass.

Kalkon: Herrarnas diskuskval.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar