torsdag 7 augusti 2014

SUR-PRAJSEN

Dag 219
Avslutade min födelsedag ensam i TV-soffan. En gammal Die Hard-rulle lockade ingen storpublik. Tröttnade själv på de patetiskt långhåriga tyska banditerna. Kröp i säng. Ett år äldre än då jag vaknade. 
Torsdag. Väcktes typ fem. Två spetshundar i grannskapet. Som skällde i kapp. Som besatta. Armadis dåkle! Inte första gången det händer. Knappast den sista heller! Försökte somna om. Ei onnistunut. Klev till sist upp. Rejält irriterad. Hoppsan! En presentväska stod bredvid min säng? Vem sjutton? En påse chiafrön, en snofsig drickaflaska och ett par springas-strumpor, Nike. Hittade också ett grattiskort. Från treans flickvän. Grattis på födelsedagen Ingo! Tusen, tusen tack Joanna! Vilken trevlig surprajs. Glömde jyckarna. Drog på mig DS Trainers, med ett leende på läpparna. Kutade pappas runda. På hyfsat pigga ben. 
På eftermiddagen. Rattade vita till Sune E, min hovmassör. Benen fick sig en rejäl omgång. Passade också på att beställa två nya besök. I september och oktober. Den senare samma dag som jag åker till Mallorca Marathon. Sune gillade min framförhållning. Fortsatte till ett medarbetarsamtal med min chef, Carola H-P. Hem sen. Henry M ringde. Dags för na springasi? Jepp. Ses kvart över fyra. 
Eftermiddagspasset. Fortfarande stekhett. Men mörka moln på gång. Hämtade Henry från hans kämppä i stan. Kutade tre varv i Hamnskogen. Något svalare. Najs! Fortsatte hem via Bottenviksvägen. Hann hem innan regnet. 
På kvällen. Min syster Barbro och hennes make Stepane bjöd på Sesam-käk. Valde Metsästäjän leike med stripes. Armadis gott. Antagligen för att jag bara käkat lakrits sen morgongröten? Tackade för maten och tog avsked av värdparet. Som i morgon skall anlita VR:s tjänster. Lycka till! 
I morgon skall jag köra ett flyttlass åt trean och hans kompis, Alex H. Trean skall alltså också gå i mina fotspår. Och studera pedagogik. I Vasa. Men först skall vaimo och jag trycka i oss en halv Prinsesstårta. Och kolla in kvällens Die Hard - rulle. Päronskallen hoppas att John McClane kan tipsa hur man effektivt tystar fyrbenta natt-sömns-förstörare. Å andra sidan. Päronskallen är en fridfull kille. Dödar ingenting som är större än typ en krank. Såheså.

Saldo: 16,0 km

Totalt: 2 447,0 km

Mål: + 38,0 km

Kanon: Joanna, Barbro & Stephane

Kalkon: Spetsarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar