onsdag 6 augusti 2014

FEMTIO-FEM

Dag 218
I går kväll. Allsång på Skansen. Göta Petter vad tråkigt! Struntade i dumburken. Och koncentrerade mig i stället på ännu en Harry Hole, Rödhake. Kröp i säng redan vid elva-snåret.
I morse. På min femtio-femte födelsedag. Kravlade mig ur sängen halv sju. Kutade pappas runda. På trötta ben. Beslöt mig för att skippa kvällspasset. Men kostade ändå på mig ett par fartökningar på slutet. Möttes av tre paket på köksbordet. Jiiii-haaa! Tre på en gång! Började med det minsta. En kaffeskopa. Nästa? En duschtvål och en dö-dö. Sista. En kaffekvarn. Najs! Käkade i kuvösen. Hämtade en jordgubbstårta från Bergwalls. Och fortsatte till läsårets första rektorsmöte. Efter mötet rattade jag vidare till skolan. Tvåan ringde och grattade. Tack, tack! Kanslijobbade lite. På hemvägen hämtade jag röjka siika från Strandis. 
Hemma. Käkade. Fina fiskar! Storhandlade med vaimo i gröna. Prinsesstårta och grön limonad. Städade lägenheten. I väntan på födelsedagsgästerna. Henry M ringde. Ville ha en springaskaveri. Nope. Hinner inte. Skall ha kalas. Måste städa. 
På kvällen. Drack födelsedagskaffe med vaimo, mamma, svärmor och svärfar. Saknade pappa vid kaffebordet. Öppnade paket. Lakrits, en Bromelia (röd blomma), ett hemligt kuvert och en näs-hårs-trimmer. Som jag genast testade. Både här och där. Efter partyt. Loggade in på min FB-sida. Göta Petter! Typ massor med grattisar. Tusen, tusen tack! 
I morgon skall jag besöka min hov-massör Sune E. Han får säkert sprätt på mina trötta ben. Hoppas jag!

Saldo: 5,0 km

Totalt: 2 431,0 km

Mål: + 33,0 km

Kanon: Att få grattisar och presenter.

Kalkon: Att tvingas skippa kvällspasset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar