fredag 15 augusti 2014

LÖVÖ RUN

Dag 227
Kämpade mot John B i går kväll. Men fick ge mig direkt efter herrarnas spjutkval. Orkade inte plocka bort de typ tusen kuddarna från dubbelsängen. Ettans obäddade fick duga.
I morse. Unnade mig att sova ända till fem. Kajnd of sovmorgon! Skjutsade trean, hans flickvän och en kompis till Pännäinen. De skulle till Helsinki. På någon slags festival? Typ. Fortsatte hem. Drog på mig DS Trainers, jacka och mössa. Off längs pappas runda. Kyligt, men shorts funkade bra ännu. Benen kändes rätt slitna. Fortsatte velandet kring kvällens lopp, Lövö Run. Å ena sidan. Å andra sidan. Avslutade med ett par fartökningar. Efter morgonpasset. Käkade peppar-fri chiagröt. Rattade vita till Bosund. Kanslijobbade hela förmiddagen. Käkade broilerpasta. På matrasten kollade jag på Sandra E:s försöksheat. Sandra gick lätt vidare. Sprang in som fyra. Utan problem? Stängde rektorsexpeditionen och fortsatte till ett rektorsmöte i Croniz. Där jag möttes av en massa bilar. Och typ tusen parkeringsvakter. Fattade nada. Frågade en av vakterna. Ahaa. Nylands brigad. Faneden. Den hade jag nog läst om, men samalla glömt. Vakten gillade tydligen vitas registernummer. VIP-603! Då borde du ju fått en VIP-plats, flinade ynglingen. På rektorsmötet dukade Maria S fram jordgubbs-wienerbröd. Från Fagerudds. Kanon-goda. Smarrigaste bakverket jag någonsin tryckt i mig. Kunde ha ätit typ sju. Sen tog vi en time-out i förhandlingarna. Och kollade in krigsmannaeden. Högtidligt. Men stelt. Nååå-jaa. Det hör väl till, naa-lejss.
Efter rektorsmötet. Rattade hemåt. Och efter flera dagars velande. Beslöt jag mig för att delta i Lövö Run. Hemma. Vilade på soffan. Lovade vaimo att städa ...... nästa vecka, typ. Den hulda verkade inte riktigt övertygad. Inte jag heller. Bo L ringde. Erbjöd mig skjuts till startplatsen. Najs! Men visste ännu inte om jag skulle springa fem eller nie-och-en-halv kilometers loppet? Bo fick avgöra. Klart du skall springa det längre. Då får du ju saft tre gånger! Ok, det har du rätt i. På tävlingsplatsen. Chillade med Bo och Ola S på läktaren. Toppenväder! Soligt och varmt. Nästan vindstilla. Värmde upp med Bo på löparbanorna. Ställde mig längst fram vid starten. Pang! Första kilometern på 3:57. Betydligt snabbare än jag tänkt mig. Låg typ 20-30 meter bakom Folke W och Kenneth S. I ingemansland. Andra och tredje kilometern på 4:07. Fjärde kilometern kändes jobbig, 4:17. Fick en nytändning på den femte, 3:57. Kom ikapp och förbi Kenneth S. Sjätte och sjunde kilometern på 4:06. Kom ikapp Jan G, men var tvungen att släppa honom. Folke W låg redan typ hundra meter före mig. De två sista kilometerna blev jobbiga, 4:16 och 4:12. Hade planerat att dra av mig skjortan på upploppet. Men orkade inte. Lika bra det! Sprängde målsnöret strax under fyrtio minuter, 39:13,5. Kom inte på prispallen nu heller. Men blev fjortonde av fyrtio startande. Helt okej, med tanke på att jag kutat rätt mycket på sistone.
Efter loppet. Arrangörsföreningen Falken bjöd på kanon-goda kanelbullar från Boströms bageri. Sköljde ner min med Mehukatti. Syndigt gott! Fortsatte hem med Bo. Hem till fredagsmyset.

Saldo: 16,1 km

Totalt: 2 562,1 km

Mål: + 65,1 km

Kanon: Lövö Run

Kalkon: Att jag inte nu heller lyckades ta Folke Wests skalp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar