söndag 10 augusti 2014

SISTA SOMMARLOVSDAGEN

Dag 222
I går kväll. Fortsatte slappa. Kokade mitt italienska bönkaffe. Lyckades betydligt bättre än senast.  Mmmmm. Riktigt gott. Slötittade på en skräpfilm, This is the end. 
Sista dagen på sommarlovet. Vaknade vansinnigt sent. Typ till halv tie. Knölade mig upp ur sängen. På med DS Trainers. Pappas runda. Mötte massor av trevligt folk. Redan på Marstrandsvägen dök Rune F och hans jyckar upp. På Storgatan dirigerade Niklas S trafiken. I Tempellunden hälsade jag på en klasskamrat från högstadiet, Anette E. Hennes pappa vilade också där. Vid församlingshemmet mötte jag familjen Hällund. Som ville ha namnförslag till minstingen? Tja ..... nej det är nog bäst att ni själva väljer.  Slutligen. På Ejdevägen sprang jag ikapp Bo och Anette L. Som skulle på långlänk. Medan jag avslutade min korta runda med ett par fartökningar.
På förmiddagen peedade jag till Centraplanen. Fyllde på kylskåpet i ölstugan. Fortsatte hem via Rådmansgärdet. Där juniorturneringen fortfarande pågick. Kollade vilka matcher jag skulle döma. Och friskade upp regel-minnet.
Dömde två matcher på eftermiddagen. Med Fivefingers på fötterna. Uniteds flickor mot ett pojklag från Vasatrakten. Sen Esse IK mot Jaro. Lyckades väl sisådär med domarsysslan. Ett par felaktiga visslingar. Men inga matchavgörande. Direkt efter den andra matchen fortsatte jag tillbaks till Keskuskenttä. Bar staket, hämtade programblad och ställde i ordning biljettkassorna. Hälsade på bortalagets tränare Mika L. Som tidigare tränat Jaro. Matchen borde ha gett hemmalaget tre poäng. Men Åbo-borna ville annorlunda. Kvitterade Jaros ledning. Och matchen slutade oavgjort, 1-1. Surt! Med tanke på Jaros möjligheter att hänga på i serietoppen! Tröstade mig med en grillkorv. Och peedade hem med vaimo. Konstaterade att sommaren ohjälpligt nått vägs ände. I morgon bitti kallar jobbet.
Hemma. Tröstades en aning av Arsenal besegrat Manchester City i Community Shield, 3-0. He va int rokot he!

Saldo: 5,0 km

Totalt: 2 485,0 km

Mål: + 43,0 km

Kanon: Arsenal-Manchester C, 3-0

Kalkon: Bara en pinne till hemmalaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar