måndag 4 augusti 2014

SVETTADES

Dag 216
Gjorde inget speciellt på söndagskvällen. Käkade våffelkex. Ruzzlade. Och slötittade på dumburken. Kröp i säng vid midnatt.
Måndag. Vaknade rekordtidigt. Typ klockan fem. Funderade på att fortsätta sova. Men struntade i det. Passade i stället på att springa morgonpasset så länge det ännu var svalt därute. Meteorologiska institutet hade nimittäin utlovat över tretti graders värme senare på dagen. Morgonpasset gick ändå ganska trögt. Avslutade med ett par korta fartökningar. Käkade. Och väntade på att Nordea skulle öppna. Peedade sen till stan. Uträttade mitt bankärende. Fortsatte till T.Boströms biltvätt. Snackade lite med Thomas. Berömde honom för jobbet med vita. Hem sen. Rattade genast vidare till jobbet. Träffade ett par kollegor. Kanslijobbade ett par timmar.
Efter lunchen tvättade vaimo och jag mattor i Gamla hamn. Olidligt varmt. Svettades floder. Men mattorna blev rena och fina. Funderade sen på eftermiddagspasset? Beslöt springa inomhus. Mest för att spara benen. Peedade till Fitness. Kutade en knapp mil. I sex-minuters-fart. Foamrollade. Och frågade Pontus B hur Jaros bortamatch gick. Bottenlaget TPS leder med 2-1 i halvtid. Och Jaro spelar tyvärr inte bra, suckade han. Shitt! Efter kvällspasset bastade jag med Mats S. Då jag cyklade hem ledde TPS ännu med uddamålet. Voj raatis! Till all lycka fick Jaro ändå med sig en poäng från Åbo. Hendrik Helmke kvitterade i sjuttio-tredje.
I morgon skall mamma, syrran och jag besöka Henry M. Och beställa en gravsten till pappas grav. Hoppas faktiskt på lite svalka.  

Saldo: 13,4 km

Totalt: 2 410,0 km

Mål: + 34,0 km

Kanon: Helmkes kvittering räddade måndagskvällen, åtminstone na-liiti.

Kalkon: För varmt för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar