lördag 9 augusti 2014

SLAPPADE MEST

Dag 221
Testade min ny kaffekvarn i går. Malde italienska kaffebönor, Moak. Svindyra! Bryggde kvällskaffe. Blaskigt, tyckte vaimo. Jag var tvungen att instämma. Lovade henne bättre kaffe, next time. Kollade på en romantisk rulle. Lika blaskig som kaffet. Tyvärr!
Väcktes av Nokian klockan sex. Mötte Henry M vid Fitness. Larsmovägen Maxi på agendan. Fortfarande riktigt bra löpväder. Men pizzabitarna (från Raxbesöket i går) ville inte hänga med. Lassade av dem. Både här och där. Men det hör ju liksom till på mina morgonpass. Och Henry börjar bli van.
Resten av förmiddagen slappade jag mest. Besökte årets höjdpunkt på Rådmansgärdet, Lokal-Tapiola Turneringen. Första gången jag kom dit "bara" som publik. Konstig känsla! Men stämningen var lika fin som förr. Trots regnet. Snackade lite med Lotta W. Som sprang Mallorca Marathon i fjol. Enligt henne så är banan inte så värst kuperad. Vilket jag gillade att höra. I morgon skall jag döma två matcher i P12. Hoppas jag inte helt gör bort mig! 
Tog en tupplur på eftermiddagen. Drog sen på mig tååna-skooa. Och peedade till Hamnskogen. Sprang ett uppvärmningsvarv. Sen fyra varv i maxfart. Typ spjälldi-ipi. Vilade ordentligt mellan varven. Då jag senast sprang med Jonas H kutade jag en runda på 6:13. Men då var jag i det närmaste döfärdig efteråt. Första varvet på 6:45. Inte alls bra! På andra kapade jag bort fjorton sekunder, 6:31. Trean på 6:25 och sista varvet på 6:22. Tja. Helt nöjd var jag inte. Men det blir man väl heller aldrig? Joggade ner ett varv. Och peedade hem genom stan.
Hemma. Käkade dagens andra chiagröttallrik. Loggade mina kilometrar. I morgon är det sista dagen på sommarlovet. I början av juni låg jag rejält på minus. Nu är jag i andra diket. Najs! Men. Jag måste få in många långpass på höstens agenda. Tavalla tai toisella. Annars blir det en jobbig mara på Mallis. Såheså.

Saldo: 20,8 km

Totalt: 2 480,0 km

Mål: + 49,0 km

Kanon: Vädret, alltså före och efter regnet.

Kalkon: Intervalltiderna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar