torsdag 28 augusti 2014

KRÄNGDE SMÄLLARE, PART TWO

Dag 240
Avslutade onsdagskvällen med Idol. Rattade sen in MTV1Sport. För att följa med Arsenals CL-kval. WTF! Ingenting från matchen? Varken från ettan eller tvåan! Hur tusan tänkte kanal-ledningen här? Gick och lade mig i stället. Rejält frustrerad.
Torsdag. Smög upp tidigt. Försiktigt. För att inte väcka vaimo. Loggade in på Aftonbladets sportsidor. Kanonjärerna hade vunnit! En uddamålsseger mot Besiktas. Vidare till Champions League. För sjuttonde året. Starkt! Letade fram pannlampan. Och begav mig ut i höstmörkret. Kutade pappas runda. Nästan lika bra tempo som i går morse. Tredje snabbaste rundan, ever. Tog gula till jobbet. En splitter-ny chaffis bakom ratten. Från Jepu, tror ja. Men bosatt i Nyykaabi? En obekant tjej steg av vid lanthandeln i Holm. Hejade på mig. Och berättade att hon brukar läsa min blogg. Kul!
Efter arbetsdagens slut kutade jag mitt eftermiddagspass i Bosund. Försökte hålla högt tempo. Kom runt på strax över fyrtio minuter. Rätt långt från mitt rekord från tjugo-tolv, 39:19. Antagligen borde jag inte lassat in så mycket lapskojs vid skollunchen?
Tog gula hem från jobbet. Sov som en stock. Klev av redan vid Skolparken. Och traskade till Friends & Burgers. Svepte en hampurilainen. På typ två minuter. Max. Hälsade på Gerd S. Som tog hand om min pappa i livets slutskede. Tackade henne för det goda bemötande vi fick. Hastade sen vidare till gula startplatsen. Och tog Treken till gröna kauppan. För att kränga bomber och granater. Toinen päivä. Full fart i kväll också. Men inte lika stressigt som igår. Fem före nie låste jag skåpen. Stängde butiken. Och peedade hem. Mission kränga-raketer-till-villa-avslutning-tjugo-fjorton äntligen kåmmpliited. Pust!
Där hemma puttrade kaffepannan. Slängde upp mina värkande fyrtio-ettor på tv-soffan. Aaaaagh! Vaimo berättade att hennes faster i Amirika brukar läsa min blogg. Det visste jag inte. Men det gladde mig väldigt mycket. Ha det så armadis bra overthere René! Minns hur bra du tog hand om vaimo och mig. Då vi gjorde vår första Amirikarejso. Vår bästa resa, ever. Såheså.

Saldo: 13,2 km

Totalt: 2 724,4 km

Mål: + 84,4 km

Kanon: Arsenal till CL.

Kalkon: Sakkokassan växte med en juuro i morse, glömde spolandet. Taas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar