torsdag 14 augusti 2014

VELADE

Dag 226
Avslutade onsdagskvällen med Friidrotts EM. Mo Farah på tietusen meter. Oj, så vackert han sprang. Men fick ändå jobba hårt för mästerskapet. 
I morse. Kutade Pappas runda. Betydligt kyligare. Jacka och mössa. Första gången på jättelänge. Löpningen funkade bra. Normalt tar jag något kortare steg med Fivefingers på fötterna. Men i morse vågade jag tänja lite på stegen. Hemma. Kokade gröt. Hade lagt flingorna i blöt redan föregående kväll. Sjönk ner framför en rågad tallrik. Lassade in första skeden. Med snålvattnet rinnande. WTF? Första skeden smakade .......hmmmm ........ peppar? Brände som eld i munhålan. Kollade salthornet. Har jag tagit fel burk? Nope. Hällde på mer mjölk. Testade. Sked två? Fy och tvi vale för peppar i gröten. Eller vad det nu var? En tanke föddes. Ahaaa. Antagligen ettan som skojat med farsan? Och förstört hans älsklingsgröt? Slängde den i svarta. Nöjde mig med två smörgare i stället. Fick bråttom till gula. Men hann. 
Efter jobbet. Dags för dagens eftermiddagspass. Packade träningsväskan. Peedade till Fitness. Kutade en mil på löpmattan. Speedade upp farten efter varje kilometer. De tre sista i 4:36-tempo. Efteråt. Peedade hem. Via Trädgårdsgatan. Fundeerade på morgondagen. På fredagskvällen springs Lövö Run. Start och målgång på Sursikbacken. Antingen fem eller nie-och en-halv kilometer. Men. Jag har ännu inte bestämt om jag skall delta? Å ena sidan skulle det vara bra att få en tävling i ryggen. Å andra sidan skulle jag bättre behöva ett långpass. Typ uppåt tretti kilometer. Hmmm? Jag har sprungit ganska mycket den senaste tiden. Och benen är väldigt slitna. Nååå-jaa. Hinner bestämma mig i morgon. Och det ena utesluter ju inte det andra. 
Hemma. Kollade på EM i friidrott. De finländska spjutherrarna imponerade. Hoppas Sandra E lyckas lika bra i morgondagens försök på 3000 meter hinder. Heja, heja!

Saldo: 15,0 km

Totalt: 2 546,0 km

Mål: + 60,0 km

Kanon: Pitkämäki & Ruuskanen

Kalkon: Peppargröten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar