måndag 11 augusti 2014

TRÄFFADE KOLLEGORNA

Dag 223
Nåddes av sorgebud i går kväll. Rurik H, skolans förra rektor, hade somnat in. En kollega och vän jag verkligen högaktat. Och lärt mig så mycket av. Vila i frid Rurik. Gick och lade mig rekordtidigt. Ställde Nokian på fyra-tretti. Försökte somna. På högersidan. Nope. På vänstersidan. Nope. På rygg. Nope. Typiskt! Tankarna snurrade. Ända tills jag slutligen slumrade in.
Vaknade fyra-tjugo. Otroligt! Mat- och sovklockan kan jag lita på. Hoppade upp ur sängen. Pigg som en mört. Kutade Pappas runda. Hyfsat varmt. På lätta ben. Återvände till kämppän strax före fem. Najs! Käkade chiagröt. Avrundade med två koppar nymalet italienskt kaffe. Mådde som en prins. Taggad till max. Redo för mitt trettionde eller trettioförsta (?) år bakom katedern.
Tog Treken till gula startplatsen. Dallas bakom ratten. I ny frilla, färgad. Laddade mitt månadskort. Hann också växla ett par ord med Markus W i Vasabussen. På rektorsexpeditionen halv sju. Tyst i huset. Kanslijobbade ett par timmar. Liftade sen med Jens till Cronhjelmskolan. Kaffe och kanelbulle. Passade på att ringa till Sunds Trädgård. Beställde blommor. Na grann! En kondoleansbukett och en till Johanna J-D som just passerat en milstolpe i livet. Tog sen plats i auditoriet. Längst bak, som vanligt. Efter fortbildnings-förmiddagen. Käkade broiler och ris. Gott! Hastade vidare efter blommorna. Och glass till lärarrumsbordet. Hälsade mina medarbetare välkomna till skolan. Och bad dem lista sommarens kanon och kalkon. Fortsatte sen kanslijobbet. Tog gula hem. Lasse B svettades floder bakom ratten. Medan jag dåsade till bak i bussen. Dödstrött efter en ynka arbetsdag.
Hemma. Lade mig på soffan. Typ tie minuter. Fortsatte till Fitness. Kutade en knapp mil. På lätta ben. Sista kilometern i 3:45-fart. Träffade Ari L. Som berättade att han kutat ett femtio kilometers lopp, Stockholm Ultra Marathon. Sex varv kring en åtta kilometers bana på Djurgården och Gärdet. Göta Petter! Platser jag älskar att springa att springa på. Ari klarade loppet på drygt fem timmar, 5:15:54. I sina älskade Fivefingers förstås. Respekt!
Bastade och peedade hem via lähikauppan. Just nu sitter jag och grunnar på vad jag skall säga åt eleverna som börjar skolan i morgon bitti? Hmmm?

Saldo: 13,0 km

Totalt: 2 498,0 km

Mål: + 45,0 km

Kanon: Att träffa gamla och nya medarbetare.

Kalkon: Dödstrött efter en ynka arbetsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar