torsdag 1 maj 2014

SLAPPADE

Dag 121
Valborgsmässoafton. Käkade potatissallad och nakkeja. Kollade CL-semifinalen. Treans Chelsea versus Atletico Madrid. Beundrade de spanska matadorerna. Gillade också hur spelarna uppträdde efter matchen. Tröstade sina motståndare. Hoppas verkligen att de vinner finalen.
Första maj. Sov till åtta. Käkade gröt. En tredjedel av utmaningen i hamn. Najs! Hyvältä näyttää. Kollade mina hopsamlade kilometrar. Jämförde med 2013. Då 1281 km. Nu 1344 km. Lite störde det att jag i fjol sprang längre i februari och april.
Kröp tillbaks i sängen. Tillsammans med Harry H. Somnade om. Sov till kvart över elva. Väcktes av Nokian. Jonas H ville ha mig ut på en dryg mil. Åååållrajt. Vilken tid? Tjaaa, typ kvart före tolv vid Lannäslundsbacken. Phille kommer också. På med träningskläderna. Off till den avtalade platsen. Ingen där? Shitt! Har jag tagit fel backe igen? Väntade tills klockan säkert passerat kvart före. Kutade mot nästa backe. Ingen där heller? Stannade. Vände mig om. Fick syn på boyzen. I vild galopp. Inväntade dem. Off längs Larsmovägen Maxi. Motvind. Men grabbarna höll bra fart. Berättade att de kutat Hamnskogen-varvet på strax över fem minuter. WTF? Jepp, det stämmer. Men vi lämnade nog bort några meter på slutet. Ahaa! Skiljdes från grabbarna vid Marstranden. Tack och hej!
Vaimo hade under tiden fixat första-maj-lunchen. En trerätters. Najs! Efter käket hämtade jag världens dyraste balkongbord från garaget. Skruvade ihop dyrgripen. Nemas problemas. Märkligt? Bordet passade perfekt. Invigde det med kaffe, struvor, Harry H och musiken från Jills veranda.
Dags för dagens andra långa tupplur. Typ två timmar. Drygt. Fattar inte att jag kan sova så mycket? Peedade med vaimo till Björnvägen. Till svärmor och dito far. Mjöd och tippaleipä på svärmorsmenyn. Avslutade kvällen med knäckebrödsbak, Leilas fröknäcke. Kollade på TV4:s Humorgala. Mitt livs slappaste Vappu. Ever.

Saldo: 11,3 km

Totalt: 1 365,3 km

Mål: + 34,3 km

Kanon: Balkongbordet

Kalkon: Ryggen känns inte hundra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar