måndag 31 mars 2014

RESSIPÄIVÄ

Dag 90
Käkade mina sista Buranor i går kväll. Men. Både halsen och näsan kändes okej. Kröp i säng typ tie. Somnade bums. Vaknade fyra timmar senare? Mitt i natten. Typ halv tre. två. Pigg som en mört. Vad tusan är detta? Försökte somna om. Det sket sig. Steg upp. Käkade gröt. Drack te. Tillsammans med ett par smörgare. Tillbaks till sänghalmen. Nehepp. John B har väl pekkanen. Låg och tållade. Tills klockan blev fem. Dags att stiga upp.
En ny arbetsvecka väntade. Fullspäckat program. Morgonspring. För att hinna med allt. Drog på mig träningskläderna. Stoppade farmarna i träningsväskan. Pedade iväg till gula startplatsen. Kallt! Snö på marken. Shitt! Borde nog ha tagit Icebugsen. Men, men. Tur i oturen. Snötäcket minskade efterhand. Och. I Pesäsalmi var vägarna torra och fina. Najs! Kutade ett varv runt by, Bosundrundan. En sträcka jag inte sprungit sen början av september i fjol. Frös fruktansvärt om fingrarna. Men löpningen kändes okej. Avslutade med ett varv kring skolans skidspår. Fick ihop en dryg mil. Stod länge i duschen efteråt. Fick till slut liv i prinskorvarna. Lång skoldag. Avslutade den med ett lärarmöte. Tog fyrans buss hem. Glömde telefonen i rektorsexpeditionen. Shitt!
Mötte röda, rostigas nya ägare på gula startplatsen. Fick ett brunt kuvert av honom. Najs! Kände mig rik som ett troll. Fortsatte till Norlic. Undertecknade ett avtal för FF Jaros räkning. Vidare till JNT Shopen. Köpte en födelsedagsgåva åt trean. Tömde bruna kuvertet. Så när som på en stackars juuro. Trollfeelingen som bortblåst. Next stop, BROS. Skulle prova ut två kostymer. Och två skjortor. Till catwalken. Och var sjutton ligger BROS nu då? Frågade en tant på gatan. För tanter brukar nog veta var klädbutiker ligger. Jodå. Tanten visste. Trots att hon knappast kom från Jeppis. Den ligger alldeles i närheten. Där borta! Ahaa. Gamla JBA. Provade ut kostymerna. Kämpade med skjortknapparna. Och byxlinningen. Drog in bukfettet. Nej, det blir nog ett par fyrtio-åttor. Sneglade på klockan. Klockan fem skall jag vara på Bemern! Tjugo kvar. Äntligen såg expediten nöjd ut. Femton kvar. Hastade hem. Stjälpte i mig en tekopp. Brände mig på tungan. Fyra smörgare. Och en mustikka-jogurtti. Kollade köksklockan. Fyra kvar. Trampade iväg till Fitness. Klev in i Bemer-rummet. Tjugo sekunder till godo. Pustade ut. Tjugo minuter på Bemern. Från behandlingen vidare till Apoteket. Mera Burana. För kranen hade börjat rinna på nytt. Strax över halv sex stegade jag in på Jarokontoret. Dags för veckans ringkväll, #STANDUPFORJARO. Kontaktade Liga-Jaros auktionärer. Fick som vanligt bra gensvar. Något trögare än senast. Men helt okej ändå.
I morgon skall mina ben få vila. Larsmolärarna har obligatorisk fortbildning kring nya Läroplanen. Ser fram emot en stressfri dag på skolbänken.

Saldo: 11,2 km

Totalt: 1 059,0 km

Mål: + 69,0 km

Kanon: Hann med vad jag skulle hinna.

Kalkon: Saknar Nokian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar