onsdag 14 maj 2014

1:38:46?

Dag 134
Efter loppet i går kväll. Låg som en klubbad oxe hemma i tv-soffan. Mådde illa. Var tvungen att skippa kvällskaffet. Masade mig till sängen. Väl medveten om att jag John B inte var där. Halvsov mig igenom natten. Hörde hör nordan friskade i därute.
I morse. Steg upp. Fruktansvärt trött. Päronskallen värkte. Päronbenen slitna. Undrar just om tre dagars vila kommer att räcka? Drillade. Spolade nogsamt. Käkade gröt. Peedade iväg. Fortsatt blåsigt. Lastade in Treken i gulas bagageutrymme.
Normaldag på jobbet. Skickade ut inbjudningar till en vårfest. Höll en engelskalektion i sexan. Spelade "Love me do" av Lennon & McCartney för eleverna. Frågade om de hört talas om The Beatles? Möttes av frågande blickar. Göta Petter! Kände mig plötsligt som en stenåldersmänniska. Nååjaa. Å andra sidan. Jag vet ju typ nada om de artister som är i ropet just nu. Huvudvärken fortsatte mala i päronskallen. Var tvungen att slänga mig en stund på soffan i hälsovårdarens väntrum. Sov en halv timme. Vaknade lagom till skollunchen.
Efter jobbet. Tog gula och Treken till Cronhjelmskolan. Varifrån jag sen peedade till min hovmassör Sune E. Kämpade i motvinden. Men hann precis. Sune jobbade som vanligt bra med päronbenen. Puulade ischiasnerven. Och kollade om jag skött töjandet. Njaaaeeee, det har nog blivit lite si och så med den biten. Peedade hem sen. Tog nästan en timme. Trots att jag hade nordan i ryggen.
Hemma. Tomt i lägenheten. Målartejpbitarna var borttagna. Värmde upp bastucup-soppan. Slevade i mig en tallrik. Fortfarande trött. Och päronskallen värkte. Dök ner i treans. Sov en timme. Skulle gärna fortsatt. Men var tvungen att stiga upp. Och hasta vidare till ett styrelsemöte med Liga-Jaro.
Efter mötet kollade jag de preliminära väderleksutsikterna till lördag. Lagom varmt, typ 16 grader. Uppehåll. Inte alls blåsigt, typ 3 m/s. Ganska perfekt. Hoppas yr.no håller vad de lovar! Sen deltog jag i en tävling på jogg.se där man skulle gissa sin sluttid. Hmmmmm? Svårt! Mitt PB på halvmaran blir svårslaget, 1:34:42. Banan känner jag inte till. Även om jag varit i Göteborg ett par gånger. Klämde till med 1:38:46. Vilket betyder att jag borde klara av att snitta 4:40 min/km. Lätt blir det inte. Speciellt uppför Älvsborgsbron. Men det skall nog gå, naa-lejss.

Saldo: 0,0 km

Totalt: 1 472,2 km

Mål: - 1,8 km

Kanon: Lovande väderleksutsikter till lördag.

Kalkon: Huvudvärken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar