fredag 16 maj 2014

ANLÄNDE

Dag 136
I går kväll. Läste Folkes mejl en gång till. Memorerade banan. Kollade ett par filmer från tidigare lopp. Stoppade ner ett gröt- och ett kaffepaket i väskan. Varmuuden vuoksi. Kröp i säng. Vaimo ville snacka jobb. Jag ville sova. Hon snackade. Jag lyssnade. Na liiti.
Äntligen fredag! Skuttade ur dubbelsängen. Den pratglada blev kvar. Medan jag käkade. Och sökte mig till jobbet. Sydliga vindar. Värmen på väg. Lagom till Jaromatchen. Lagom till mitt race.
Efter jobbet. Liftade hem med en kollega. Käkade en tallrik broilerpasta. Väntade på vaimo. Äntligen låg alla lockarna på plats! Rattade svarta söderut. John B knackade på axeln. Tunga ögonlock. Skitsvårt att hålla mig vaken. Ända tills jag fick ett SMS från SAS. New departure time. WTF? Flyget från Tukholma skulle departa en timme senare än beräknat. Shitt! Då kommer vi ju fram först till natten. Nååjaa. Inget att göra åt. Inte stressa Ingo! Inte bra för loppet. Tagga ner! Vaimo fastnade i säkerhetskontrollen. Blev av med en deodorantpullo. Löjligt! Men säkert helt enligt Lex Flygfält. Hann med kaffe och örfil i Vasaterminalen. Kostade skjortan. Tur att det var palkkapäivä igår!
Anlände till Arlanda. Något försenade. Lycka till i Göteborg! En kille, typ tretti, jag inte kände. Tack! Men hur vet du att jag skall springa där? Jo, jag är från Vasa. Och brukar läsa din blogg. Själv skall jag kuta i Köpenhamn på söndag. Najs! Önskade Alfred S lycka till. Förstås. Sen skiljdes våra vägar. Vaimo och jag traskade vidare till inrikesterminalen.
Sov hela flighten, Stockholm-Göteborg. Missade gratiskaffet. Surt! Anlände till Landvetter halv tie. Toppenväder. Typ femton grader. Ringde Folke W. Och stämde träff med honom. I morgon bitti vid nummerlappsmässan. Sitter just nu på flygbussen. Gillar att de erbjuder sina kunder trådlöst. Något för gula bolaget att ta efter. I morgon gäller det. En-trettio-åtta-fyrtiosex siktar jag på. Och att ha skitkul. Förstås. 

Saldo: 0,0 km

Totalt: 1 472,2 km

Mål: - 23,8 km

Kanon: Vädret

Kalkon: Flygförseningen

2 kommentarer: